صنایع از چتر حمایتی شرکت های دانش بنیان برای پیشرفت کشور استفاده کنند

 دکتر سورنا ستاری در بازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا از روند تولید برخی خودروهای این گروه صنعتی دیدن کرد.ستاری دراین بازدید گروه صنعتی سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری این شرکت خودروساز، با تاکید بر ضرورت بهره گیری صنایع کشور از بستر اقتصاد دانش بنیان، گفت: تسهیلات این قانون برای تولیدکنندگان دانش بنیان بسیار جذاب است زیرا از معافیت های مالیاتی و گمرکی ، وام ها و تسهیلات گمرکی می توانند بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه سازوکار پیوستن به این برنامه ها برای صنایع کشوردشوار نیست، بیان کرد: تا کنون بیش از1500 شرکت درکشور ازاین قانون بهره مند شده ودانش بنیان شده اند.معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان ضرورت تسلط بر فناوری و توجه به تعامل بخش صنعت با دانشگاه و افزود: سال های پیش از انقلاب اسلامی، تجهیزات بسیارخوبی از جمله در تجهیزات حوزه دفاعی کشور در اختیار کشور قرار می گرفت و بر همین اساس در منطقه حرف اول را می زدیم، اما به محض اینکه قطعات این صنایع از خارج تامین نشد، دچار مشکلات بسیاری شدیم.

وی بابیان اینکه مشکل کشورهای نفتی این است که نیازی به دانشگاه ندارند، چرا که از صنعت واقعی بهره مند نیستند، افزود: به همین خاطر نمی توانیم دانشجویانی را که به خوبی تربیت می کنیم و امکانات مناسبی در اختیار آنان قرار می دهیم، در کشور حفظ کنیم، زیرا که فضای حفظ و نگهداری آنان و توانایی ایجاد اشتغال برای آنان را نداریم.

ستاری توانایی شرکت های خودروساز را امیدوارکننده دانست و بیان کرد: برخلاف سال های گذشته، خوشبختانه در بسیاری از زمینه ها، ازجمله طراحی، ساخت بدنه و ایجاد پلتفرم های خودروسازی در کشور پیشرفت های خوبی داشته ایم.
دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ضمن تاکید بر ایجاد شبکه ای از شرکت های نوآور، که بتوانند به صنعت خودروسازی یاری برسانند، گفت: هدف اصلی معاونت علمی و فناوری، این است که ضمن گسترش سهم دانش و فناوری در صنعت خودرو، به ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این صنعت مهم به طور چشم گیری کمک کند.

شیخ زین الدین، ادامه داد: در راستای گسترش ظرفیت های نوآوری و فناوری شرکت های خودروساز، این مذاکرات با دیگر صنایع مرتبط با خودروسازی آغازشده و تلاش می کنیم بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مسیر تزریق فناوری و نوآوری صنعت خودروسازی گام برداریم.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری،معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید از بخش تحقیق و توسعه، آزمایشگاه های تست خودرو، واحد طراحی، ایمنی و استحکام خودرو و آزمایشگاه های شبیه سازی جاده و ارتعاشات و آزمایشگاه سرما، واحد طراحی ساختار و بدنه و همچنین خط تولید یکی از محصولات این گروه خودروساز دیدن کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا