مردان شوخ طبع‌تر و بامزه‌تر از زنان هستند

این پژوهشگران، نتایج چندین تحقیق را بررسی کردند که در آنها از مردم خواسته شده بود به شوخ‌طبعی و خنده‌آور بودن مردان و زنان بدون این که از قبل جنسیت آنان را بدانند نمره بدهند.

نتیجه این بررسی‌ها این بود که مردان ۶۳ درصد بذله‌گوتر و شوخ‌طبع تر از متوسط زنان هستند.

پژوهشگران دانشگاه های ابریستوید و کارولینای شمالی ۲۸ بررسی را که درباره سنجش بامزگی و شوخ طبعی حدود ۵هزار نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها می خواستند ببینند آیا این نظر کلیشه ای که مردان بامزه تر و خنده آورتر از زنان هستند، حقیقت دارد یا نه.

دکتر گیل گرین‌گراس، که این بررسی ها تحت نظر او صورت می گرفته در این باره در نشریه "سایکولوژی تودی" می نویسد: "هم مردان و هم زنان در این نظر کلیشه‌ای شریکند ولی البته صِرف این که وجود دارد، به معنی حقیقت داشتن آن نیست."

در بسیاری از بررسی ها از زنان و مردان خواسته شده بود برای کاریکاتوری که گذاشته شده بود، شرح خنده داری بنویسند. بعد داوران مستقل، خنده دارترین این نوشته ها را، بدون این که جنسیت نویسندگانش را بدانند، انتخاب کردند.

دکتر گیل می گوید نتیجه ها نشان داد که به طور متوسط مردان از نظر قابلیت تولید خنده و شوخی، بهتر از زنان بودند.

او می‌گوید: "برای این که موضوع را روشن تر کنم باید بگویم همه بحث در این باره نیست که زنان، شوخ طبع و بذله گو نیستند. واضح است که کمدین های زنِ بسیار شوخ طبع و بامزه، وجود دارند.

دکتر گیل می گوید شواهد نشان می دهد که طنز و شوخی در پیدا کردن همدم و مونس زندگی هم نقش دارد.

به عقیده او زنان در انتخاب همسر به شوخ طبعی او اهمیت زیادی می دهند زیرا این خصیصه "ارتباط بسیار زیادی با هوشِ شخص دارد.اما مردان زنی را ترجیح می دهند که به شوخی های آنان می‌خندد.

این حقیقت به این معنی است که در طول تاریخ تکامل ما، مردها احتمالا ناچار بوده اند در رقابت با سایر مردها، تلاش کنند که از خنده و شوخی برای جلب توجه زنان، استفاده کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا