ارزیابی ۶۵ روستای زلزله‌ زده در میانه

مرتضی سلیمی در این باره گفت: در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در بامداد امروز در آذربایجان شرقی، ۳۰ تیم عملیاتی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند. دو بالگرد در منطقه آماده به کار هستند تا ارزیابی بیشتری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۵ روستا ارزیابی شده است، ادامه داد: ۷ روستا بیشترین خسارت را داشته‌اند. مطابق ارزیابی‌ها بیشترین تخریب در ورنکش با ۳۰ واحد تخریبی گزارش شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: اسکان اضطراری در ورنکش شروع شده است؛ همچنین تغذیه اضطراری همزمان با اسکان اضطراری شروع می‌شود. اقلام زیستی شامل چادر، ‌پتو،‌ چراغ والور با توجه به سرمای منطقه، سبدهای غذایی ۷۲ ساعته به منطقه اعزام شده و با آغاز اسکان اضطراری، بقیه مواد غذایی میان آسیب دیدگان توزیع می‌شود.

وی به ایسنا گفت: دراین زمین لرزه، ۶ شهر و ۱۴۵ روستا تحت تاثیر بوده اند. زلزله ۵.۹ ریشتری تاکنون ۴۰ پس لرزه داشته که بزرگترین آن ۴.۸ ریشتر بوده است. غیر از ورنکش، آسیب‌دیدگی‌ها در بقیه مناطق ترک‌خوردگی سقف و دیوارها بوده است.

گفتنی است، زمین لرزه شدیدی به قدرت ۵.۹ ریشتر در حوالی شهر ترک از توابع میانه، بامداد امروز استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان، زنجان، اذربایجان غربی و قزوین را لرزاند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا