افتتاح موزه هنر مدرن

  • افتتاح موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن یا نوگرا ، یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنرهای مدرن جهان است که در بخش منهتن، شهر نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار گرفته‌است.  موزه هنر مدرن نیویورک در تاریخ ۷ نوامبر ۱۹۲۹ میلادی، رسماً تأسیس شد. تأسیس موزه هنر مدرن توسط اَبی الدریچ راکفلر، همسر جان د. راکفلر جونیور و دو تن از دوستان مجموعه‌دارش به نام‌های لیلی پ. بلیس و مری کویین سولیوان پایه گذاشته‌شد. 

از موزه هنر مدرن نیویورک به عنوان تأثیرگذارترین، موزه مرتبط با هنرهای مدرن در جهان یاد می‌شود. کلکسیون موزهٔ هنر نیویورک دارای آثار هنری بی‌همتا و کم‌نظیر از هنرهای مدرن و معاصر است.از آن‌جمله می‌توان از آثاری مرتبط با هنر معماری و طراحی، نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی، چاپ سیلک، کتاب‌های مصور، فیلم و رسانه‌های الکترونیکی نام برد.

  • تولد ماری کوری

ماریا اسکلودوسکا کوری،شناخته شده با نام ماری کوری متولد ۷ نوامبر ۱۸۶۷ بود. وی فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی بود.  در ۱۸۹۳ لیسانس خود را در رشته فیزیک دریافت کرد و تنها یک سال بعد در رشته ریاضیات نیز موفق به اخذ لیسانس گردید. ماری کوری نخستین زنی است که برنده جایزه نوبل شد. او همچنین اولین دانشمند و تنها زنی است که دوبار جایزهٔ علمی نوبل دریافت کرده‌است و تنها فردی است که دو جایزه نوبل را در دو رشته مختلف کسب کرده‌است. او ابتدا این جایزه را در رشتهٔ فیزیک در ۱۹۰۳ و سپس در رشته شیمی در ۱۹۱۱ دریافت کرد.وی در  ۵ ژوئیه ۱۹۳۴ درگذشت.

  • تولد چاندراشکر ونکتا رامان

چاندراشکر ونکتا رامان متولد ۷ نوامبر ۱۸۸۸ بود. وی فیزیکدانی هندی بود. او در سال ۱۹۳۰ به خاطر تلاش‌هایش در زمینهٔ پراکندگی نور و طیف‌نمایی رامان موفق به دریافت جایزه نوبل گردید.او در  ۲۱ نوامبر ۱۹۷۰ درگذشت.

  • درگذشت آلفرد راسل

آلفرد راسل والاس متولد ۸ ژانویه ۱۸۲۳ بود.وی زیست‌شناس، کاوشگر، جغرافی‌دان و مردم‌شناس بریتانیایی بود که بیش از هر چیز به علت کشف فرایند انتخاب طبیعی مستقل از چارلز داروین، مشهور است. داروین پیش از والاس این فرایند را کشف کرده بود اما جز نزد چند تن از دوستان مورد اعتماد آن را اعلام نکرده بود. نامه والاس به داروین موجب گردید آن دو مشترکاً دست به انتشار نظریه خود بزنند.او در ۷ نوامبر ۱۹۱۳در گذشت.

  • در گذشت ویلیام جیمز دورانت

ویلیام جیمز دورانت متولد ۵ نوامبر ۱۸۸۵بود. وی فیلسوف، تاریخ نگار و نویسندهٔ آمریکایی بود. او در  ۷ نوامبر ۱۹۸۱ درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا