مدارهای مرتبط با اختلال‌های اضطراب کشف شد

بررسی جدید پژوهشگران "دانشگاه بریتیش کلمبیا"(UBC) که بزرگترین پژوهش در نوع خود برای بررسی تصویربرداری از مغز است، نشان می‌دهد که چرا افراد مبتلا به اختلال اضطراب و اختلال خلقی، اغلب احساس می‌کنند که نمی‌توانند از افکار و احساسات منفی بگریزند.
پژوهشگران در این پروژه، اسکن‌های مغز بیش از ۹۰۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند و سپس فعالیت مغز بزرگسالان سالم را با فعالیت مغز افراد مبتلا به اختلال اضطراب و اختلال خلقی مقایسه کردند.
تحلیل‌های انجام شده طی این بررسی نشان داد که کاهش فعالیت در قسمت‌هایی از مغز که در توقف افکار یا تغییر آنها نقش دارد، با کنترل شناختی و فعالیت بیش از حد قسمت‌های دیگر مغز در ارتباط است که احساسات و افکار عاطفی را پردازش می‌کند.
یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که مدیریت افکار عاطفی، برای مغز بیماران مبتلا به اختلال اضطراب و اختلال خلقی دشوار است. مغز این افراد، بیشتر استعداد پذیرش شایعات و افکار منفی را دارد.
دکتر "سوفیا فرانگو"(Sophia Frangou)، استاد روانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا و از نویسندگان این پژوهش گفت: یافته‌های به دست آمده از اسکن‌های مغزی، توضیحی علمی را در مورد دلیل قرار گرفتن افراد در حالت‌های اختلال اضطراب و اختلال خلقی ارائه می‌دهد. این یافته‌ها نشان می‌دهند که افراد مبتلا به این اختلالات، توقف و تغییر افکار و احساسات منفی را نیز تجربه می‌کنند.
اختلالات اضطراب و خلقی در این پژوهش، اختلال افسردگی عمده، اختلال دوقطبی، اختلال استرسی پس از آسیب روانی و چندین اختلال اضطراب را در بر می‌گیرند.
به گفته پژوهشگران، این بررسی فاقد اسکن‌های مغز کودکان و افراد مسن است؛ در نتیجه نمی‌توان این نتایج را به گروه‌های سنی گوناگون تعمیم داد.
آنها امیدوار هستند که پژوهش‌های بیشتر بتوانند روش‌های تمرکز بر مدارهای مغز را ارزیابی کنند و درمان‌های هدفمندی ارائه دهند.
این پژوهش، در مجله "JAMA Psychiatry" به چاپ رسید.

منبع : ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا