ایران رتبه سوم کاردرمانی در دنیا

دکتر ابراهیم پیشیاره روز دوشنبه در نشست خبری طراحی و ساخت تجهیزات کمک توانبخشی برای اصلاح اختلال حرکتی در کودکان دچار فلج مغزی اظهار داشت: رشته کاردرمانی ایران یکی از رشته های بسیار قوی در خاورمیانه است و  کشورهایی مانند کویت و اردن برای راه اندازی کار درمانی از ما استفاده کردند.
وی ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه از جمله بحرین و آذربایجان نیز در این زمینه از کشور ما درخواست برگزاری کارگاه آموزشی کرده اند. 
پیشیاره اظهارداشت: زمانی که ابزارهای مناسب در کشور نباشد و بیمه ها هم فلج مغزی را پوشش ندهند، خانواده ها سعی می کنند درمان فرزند خود را در کشورهای پیشرفته انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه رویکردهای درمانی فلج مغزی تغییر کرده است، گفت: رویکرد درمانی بعد از سال ۲۰۱۰ میلادی به سمت  یادگیری حرکتی است و در همان وضعیتی که کودک مشکل دارد، کاردرمانی انجام می شود.
معاون پژوهشی گروه کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: درمان کودک فلج مغزی از طریق الگوهای یادگیری حرکتی رخ می دهد و برای کودک فلج مغزی هیچ درمان دارویی نداریم.
وی گفت: ۸۰ درصد کودکان فلج مغزی اسپاستیک هستند. فلج مغزی اسپاستیک بیماری است که کودک براثر آن دچار سفتی عضلانی و عضلات کوتاه شده می شود و نمی تواند عضلات خود را در توالی های درست حرکتی به کار گیرند.

محققان ایرانی موفق به بومی سازی و تولید بسته جامع تمرین درمانی برای درمان کودکان دچار فلج مغزی شدند و ایران به عنوان پنجمین کشور دنیا به این دستاورد پیشرفته دست یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا