کاهش مصرف غیر ضروری داروها با فرآورده‌های پروبیوتیک

دکتر محمدرضا شانه ساز روز یکشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از چهار فرآورده پروبیوتیک نسل جدید در جمع خبرنگاران افزود: این محصولات نشان داد که در حال خروج از نیاز خود در این زمینه به شرکت های خارجی هستیم، یعنی اکنون توان علمی جوانان و نخبگان ما به حدی رسیده که خودشان قادرند در تولید اینگونه محصولات جزو اولین‌ها در دنیا باشند.
وی اظهار داشت: این امر تحقق شعار «ما می توانیم» است و نشان می دهد که پتانسیل و ظرفیت جوانان و شرکت های دارو سازی ما بسیار، بیشتر است به شرطی که مسئولان کار خود را درست انجام دهند که در این صورت قطعا در دنیا حرف های بسیار بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.
وی در خصوص ورود این فرآورده ها به بازار و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه افزود: اینها داروهای پروبیوتیک و اقلامی هستند که برای کاهش مصرف دارو و به عنوان پیشگیری بیشتر استفاده می شوند، بنابراین به دلیل جدید بودن این داروها هنوز در سامانه بیمه ای تعریف نشده اند که با تقویت توان مالی بیمه ها اگر مصرف این اقلام متدوال شود، یقینا در مصرف غیر ضروری بسیاری از داروها می توانیم کاهش جدی و منطقی ایجاد کنیم.

واردات انسولین امسال بیشتر از سال گذشته بوده است

شانه ساز در پاسخ به اینکه در چند استان کشور دسترسی به انسولین کاهش یافته است گفت: انسولینی که امسال وارد کشور شده از سال گذشته بیشتر بوده است اما به نظر می رسد به دلیل تفاوت زیاد نرخی  که داروهای داخل کشور با خارج از کشور دارد، قاچاق انسولین به صورت رسمی و غیر رسمی یعنی مسافری در حال انجام است.
وی اظهار داشت: یکی از اقلامی که مسافران ما با خود به خارج از کشور می برند دارو است که  در این میان انسولین به دلیل قیمت بسیار زیادی که دارد بیشتر از کشور خارج می شود، ما تلاشمان این است که با نیروی انتظامی و گمرک کنترل بیشتری انجام دهیم تا مانع خروج این اقلام شویم.
وی افزود: اعداد و ارقام نشان می دهد که ما وارداتمان خیلی بیشتر از سال های گذشته بوده اما همواره در این مورد شکایت داریم، دانشگاه ها و معاونت های غذا و داروی ما همیشه این گلایه را دارند که داروها توسط مسافر و سیستم های قاچاق از کشور خارج می شود اما به هر ترتیب تلاشمان بر این است که خروجیمان را کم کنیم.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا