مایکروسافت از لوگوی جدید مرورگر Edge رونمایی کرد

اکنون که مرورگر "مایکروسافت اج"(Microsoft Edge) دارای موتور جستجوی جدید کرومیوم(Chromium) شده است، مایکروسافت آماده است تا ظاهر جدیدی را برای مطابقت با جستجوگر جدید این مرورگر ارائه دهد.

این غول نرم افزاری یک لوگوی جدید و الهام گرفته از موج اقیانوس را برای مرورگر جدید خود طراحی کرده است که شباهت چندانی با نماد قدیمی "اینترنت اکسپلورر" ندارد. البته اگر به دقت به آن نگاه کنید، هنوز شمه‌ای از حرف "e" وجود دارد، اما بدیهی است که مایکروسافت ترجیح می‌دهد این لوگو و مرورگر جدید را خیلی با "اینترنت اکسپلورر" تجربه ناخوشایند کاربران از آن و حفره‌های امنیتی آن ارتباط ندهد.

نسخه بتا مجهز به کرومیوم مرورگر "اج" از ماه اوت در دسترس است، اما دقیقاً مشخص نیست که نسخه نهایی چه زمانی عرضه خواهد شد.

کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت از ۴ نوامبر آغاز می‌شود. این کنفرانس ممکن است مکانی ایده آل برای راه اندازی رسمی این مرورگر جدید باشد که نشان دهنده تغییر در رویکرد مایکروسافت نسبت به جستجور در محیط وب است.

"اینترنت اکسپلورر" مرورگر قدیمی شرکت مایکروسافت است که به‌ طور پیش فرض روی سیستم‌عامل ویندوز (ویندوز ۹۸ و نسخه‌های بعدی) نصب شده است.

"اج"(Edge) نام مرورگر جدید مایکروسافت است. اولین نسخه این مرورگر (با اسم رمز اسپارتان) در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ به صورت رسمی رونمایی شد و نسخه رسمی آن در کنفرانس بیلد ۲۰۱۵ با نام "مایکروسافت اج" معرفی شد که جایگزین اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا