رفع مشکل سربازی نخبگان غیرمقیم خارج از کشور

 غلامعلی منتظر در گفتگو بامهر با اشاره به برنامه های بنیاد ملی نخبگان در حوزه نخبگان خارج کشور گفت: یکی از مواردی که بنیاد خیلی به آن توجه دارد نیروهای متخصص و برگزیده ایرانی غیر مقیم در خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که انجام می دهیم رفع مشکلات آنان برای خدمت به کشور است، افزود: یکی از مشکلاتی که این افراد با آن مواجه هستند تا به کشور خدمت کنند، مساله نظام وظیفه است. بنیاد  تسهیلاتی را برای استفاده از نظام وظیفه برای این افراد در نظر گرفته است در این راستا متقاضیان می توانند اطلاعات خود را در اختیار بنیاد قرار دهند و بنیاد آنها را بررسی کند.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: براساس این که در کدام دانشگاه و در چه رشته ای تحصیل کرده و چه موفقیت هایی را توانسته اند کسب کنند، تصمیم گیری می شود که این فرد می تواند از تسهیلات نطام وظیفه استفاده کند یا خیر.

وی یادآورشد: با کار اجمالی که در بنیاد انجام شده یکی از جدی ترین مسایلی که متخصصان غیرمقیم ما دارند مساله نظام وظیفه است. ما امیدواریم بتوانیم آن را حل کنیم. اعطای این تسهیلات از ابتدای سال ۹۴ شروع شده و امیدواریم اخبار خوشی را دراین زمینه بشنویم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا