خارج شدن تبلیغات آنلاین از انحصار گوگل و فیس بوک

اسنپ، پینترست و آمازون کسب و کار خود در حوزه تبلیغات آنلاین را با سرعت زیادی گسترش داده اند و این سرعت رشد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از گوگل و فیس بوک بیشتر بوده است.

بررسی های موسسه تحقیقاتی ای مارکتر نشان می دهد بیشترین سرعت رشد در این زمینه متعلق به اسنپ با ۵۰ درصد رشد بوده است. این شرکت بر این باور است که ارزش بازار تبلیغات دیجیتال آمریکا در سال آینده میلادی با رشدی ۱۷ درصدی به ۱۵۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

پژوهش تازه ای مارکتر نشان می دهد فیس بوک در هفته جاری شاهد رشد ۲۸ درصدی درآمد خود از محل تبلیغات آنلاین بوده است و این رقم در مورد گوگل تنها ۱۷ درصد بوده است. گوگل و فیس بوک هم اکنون بیش از نیمی از بازار تبلیغات دیجیتال را در کنترل خود دارند، اما آمازون،اسنپ و پینترست با سرعت در تعقیب آنها هستند و اسنپ با رشد ۵۰ درصدی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ و کسب درآمد ۴۴۶.۲ میلیون دلاری آینده خوبی در این حوزه خواهد داشت.

اسنپ که خدمات به اشتراک گذاری عکس و ویدئو ارائه داده و یک برنامه پیام رسان نیز دارد، شاهد رشد ۱۷۵ درصدی ارزش سهام خود نیز بوده است. بعد از اسنپ، پینترست و آمازون با رشد ۴۷ و ۴۴ درصدی در رتبه های بعدی هستند. البته از نظر کسب درآمد تبلیغاتی گوگل و فیس بوک با ۳۳.۹ و ۱۷.۴ میلیارد دلار در رتبه های اول و دوم و آمازون با ۳.۶ میلیارد دلار درآمد در رتبه سوم است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا