ضرورت بهره‌گیری زنانِ فعال در مشاغل خانگی از فن‌آوری‌های نوین

سمیه قاسمی طوسی در جلسه معرفی اپلیکیشن «توکِ پا»-tookepa- که توسط شرکت آفاگو یکی از شرکت‌های نوبنیاد بومی در حوزه کسب و کارهای نوین، راه‌اندازی شد، بر ضرورت بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید برای تقویت اقتصاد زن‌پایه به‌ ویژه در بخش مشاغل خانگی بانوان تأکید کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد زن‌پایه استان به‌ ویژه در مناطق روستایی و ضرورت جلوگیری از مهاجرت کور به شهرها، خاطرنشان کرد: زنان بسیاری هستند که مهارت لازم را دارند و در بخش مشاغل خانگی بسیار موفق هستند اما مشکل بازار فروش دارند و محلی برای فروش دست‌ساخته‌های خود پیدا نمی‌کنند، و وجود چنین اپلیکیشن‎هایی، دسترسی آنان را به بازارهای فروش آسان و در نهایت تولید را رونق خواهد داد.
وی همچنین ضمن اعلام حمایت اداره‌کل متبوع خود و معرفی این نرم‌افزار، این اقدام خلّاقانه را هم در راستای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و هم در راستای ضرورت تحقق کسب و کارهای نوآورانه و مطابق با زمان ارزیابی کرد.
سمیه قاسمی طوسی باتوجه به اینکه وزیر ارتباطات، وزیر معین ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران هستند، گفت: بهتر است از این ظرفیت برای معرفی این برنامه به عنوان یک اپلیکیشن برتر در کشور، تلاش کنیم تا در سایر استان‌ها نیز به‌عنوان یک برنامه رایج، به کار گرفته شود.
وی درخاتمه گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از راه‌های رونق اقتصاد زن‌پایه در مناطق شهری و روستایی از سال‌های گذشته مورد تأکید قرار داشت اما هنوز محقق نشده و بهتر است در این بخش نیز با حمایت دستگاه‌ها، اقدام عملی صورت گیرد و شاهد فعالیت چنین نمایشگاه‌ هایی باشیم.
گفتنی است در مراسم معرفی این اپلیکیشن، طهماسبی، مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان و مهدی‌زاده، معاون جهاد دانشگاهی نیز حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا