با فراری F8 تریبوتو آشنا شوید

فراری F8 تریبوتو در مقایسه با فراری ۴۸۸، حدود بیست کیلوگرم سبک‌تر است تا این اختلاف وزن، در سیستم سقف جمع شونده جدید جبران شود. به گفته طراحان فراری، آیرودینامیک خودرو نسبت به مدل ۴۸۸، حدود ۱۰ درصد بهبود یافته است.

برای پیشرانه، فراری از یک موتور V8 توربوشارژر با قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر در F8 تریبوتو استفاده کرده است که می‌تواند این خودرو را در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت و در ۸.۲ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برساند. حداکثر سرعت فراری F8 تریبوتو نیز ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که بازهم از فراری ۴۸۸ با حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتربرساعت، بهتر است.

اما فراری F8 تریبوتو تنها اسپایدر جدید این برند ایتالیایی نخواهد بود. دیگر خودرو جدید اسب خشمگین ایتالیا، فراری ۸۱۲ GTS اسپایدر نام دارد که قرار است یک ابرخودرو با پیشرانه V12 فوق العاده قدرتمند باشد.

طبق گفته فراری، این خودرو قوی‌ترین ماشین با سقف تبدیل شونده است که می‌توانید در بازار جهانی خریداری کنید. موتور V12 شش و نیم لیتری این فراری، ۷۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۱۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و ۸۰ درصد این گشتاور، در فاصله دور موتور ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ بدست می‌آید. فراری می‌گوید که ۸۱۲ GTS اسپایدر در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست خواهد یافت، و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت، به ۸.۳ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

مانند مدل F8، باز و بسته شدن سقف، به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد و در حال حرکت با نهایت سرعت ۴۵ کیلومتربرساعت، می‌توانید سقف فراری ۸۱۲ GTS اسپایدر را باز و بسته کنید. با این حال، تقویت شاسی اندکی به وزن خودرو در مقایسه با مدل قبلی افزوده است.

فراری ۸۱۲ GTS اسپایدر، ۷۵ کیلوگرم سنگین‌تر از ۸۱۲ سوپر فست بوده و البته این تقویت و اضافه وزن، از طریق افزودن مواد مغناطیسی به شاسی حاصل شده است. این مواد مغناطیسی در یک نقطه متمرکز نیستند و حالتی الاستیکی دارند، بنابراین تعادل وزن خودرو به هم نخواهد خورد.

هنگامی که سقف خودرو باز است، رانندگان می‌توانند از به صورت الکتریکی شیشه عقب را تنظیم کرده و از آن به صورت بادگیر استفاده کنند. این مورد موجب کاهش سر و صدای باد شده و غرش پیشرانه ۱۲ سیلندر، راحت‌تر به گوش شما خواهد رسید. فراری ۸۱۲ GTS اسپایدر، نخستین فراری ۱۲ سیلندر موتورجلو در پنجاه سال گذشته است و به نظر می‌رسد از همین الان، مشتریان برای خرید آن صف کشیده‌اند.

به گزارش دیجی کالا مگ، تابستان در ایتالیا به پایان خود نزدیک می‌شود، اما فراری ماه‌های داغی را در پیش رو خواهد داشت. نسخه‌ای ارتقا یافته از فراری ۸۱۲ سوپرفست و فراری SF90 استراداله، از محصولات جدید اسب خشمگین ایتالیایی در ماه‌های آتی خواهند بود و سپس فراری F8 تریبوتو رسما رونمایی خواهد شد.

 

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا