دستگاه نوار قلب ۱۲ کاناله تولید شد

در بررسی کمبودها و جستجو برای پایش نیازهای بخش های مختلف طبیعی است که موضوع مهمی مانند سلامت مردم و درمان عمومی دارای اولویت بالاتری باشد.
دستگاه نوار قلب پیشرفته و دارای کاربری های به روز، از جمله محصولاتی است که تقریباً هر مرکز بیمارستانی و درمانی در کشور به آن نیاز دارد. مسائلی مانند نوسانات نرخ ارز و یا محدودیت در واردات می‌تواند در روند همیشگی واردات اخلال ایجاد کند.
 نوار قلب در تعریف پزشکی به تغییرات پتانسیل الکتریکی ناشی از تحریک عضله قلب گفته می‌شود که دستگاه ثبت کننده آن یعنی الکتروکاردیوگراف به مرور پیشرفت کرد و اطلاعات پیشرفته تری از وضعیت عمومی بیمار در اختیار تیم درمانی قرار داد.
حمیدرضا خردیان مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده این دستگاه گفت: در کشور انواع مختلفی از دستگاه نوار قلب تولید می شود که شرکت ما نیز جزء تولید کنندگان انبوه، مدل ۶ کاناله این دستگاه محسوب می شود. اما با توجه به برخی اختلالات پیش آمده در جریان واردات و افزایش قیمت بالای نمونه وارداتی، این نیاز جدی در داخل احساس شد که باید نمونه پیشرفته آن که نوع ۱۲ کاناله است به صورت کامل در داخل تولید شود.
وی افزود: دستگاه نوار قلب ۱۲ کاناله، یک محصول ایرانی است که توانسته با حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناواری ریاست جمهوری آزمایش‌های کنترل کیفیت را با موفقیت پشت سر بگذارد.

خردیان درباره این طرح کلان ملی فناورانه اظهار داشت: ما در ابتدا آن را در اختیار چند مرکز درمانی قرار دادیم و بازخوردی که از کادر درمان گرفتیم بسیار امید بخش بود. پرینتی که این دستگاه از وضعیت قلب بیمار می گیرد از نظر فنی به گونه ای است که به پزشک کمک کند به شیوه آسان تر و بهتری روند تشخیص و معاینات پزشکی را انجام دهد.

به گفته این فعال فناور، دستگاه نوار قلب دستگاهی نیست که مرکز درمانی به خاطر مشکل در واردات یا هر مسئله ای دیگری به صورت موقت نبود آن را نادیده بگیرد، بلکه در حوزه پزشکی کالای بسیار استراتژیک است که حتماً باید با کیفیت منطبق با استاندارد در داخل کشور تولید شود و نگرانی از بابت تامین آن وجود نداشته باشد.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان ضمن تاکید بر مزیت های رقابتی اضافه کرد: محصول چینی موجود در بازار حداقل ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و نمونه ایرانی پس از تولید انبوه حداکثر با قیمت ۱۵ میلیون تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید. البته نمونه های وارداتی با کیفیت تر از انواع چینی قیمت بالاتری دارد. ما امیدوار هستیم پس از رسیدن به مرحله تولید انبوه نه تنها خیال مسئولین درمان کشور را از جهت تولید این محصول مهم راحت کنیم، بلکه از همان ابتدا کشورهای همسایه را به عنوان مقاصد صادراتی در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: یک نمونه به کشور عراق ارسال کردیم و استقبالی که از آن شد، تیم تحقیق شرکت را بسیار دلگرم کرد، زیرا با توجه به تفاوت فاحش قیمت و کیفیت مشابه با نمونه های غربی، چند بیمارستان عراقی برای خرید به شدت ابراز علاقه کردند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا