بانک اطلاعات مدفوع ساخته می‌شود

انجمن "Seed" که راجع به میکروبیوم انسان تحقیق می‌کند، با محققان دانشگاه "ام‌آی‌تی"(MIT) همکاری کرده تا پروژه جدیدی را به انجام برساند.

هم‌اکنون یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ام‌.آی‌.تی در حال کار روی یک ابزار هوش مصنوعی به نام "Auggi" هستند که قادر به تجزیه و تحلیل تصاویر مدفوع انسان است.

در وب‌سایت گروه تحقیقاتی "Seed" آمده: روزانه همه ما با دفع مدفوع اطلاعات مهمی راجع به سلامتی خود را در می‌یابیم.

اطلاعات دقیق راجع به مدفوع از قبیل ویژگی‌های آن همچون اندازه، شکل، رنگ و بافت، بینش مهمی راجع به سلامت کلی بدن ما ارائه می‌دهد.

در این راستا تیم تحقیقاتی این پروژه امیدوارند با بررسی شرایط روده از طریق تحقیقات خود اطلاعات بیشتری راجع به آن پیدا کنند.

این محققان تخمین زده‌اند که تقریبا سه چهارم جمعیت کره زمین به نوعی از مشکلات گوارشی نظیر یبوست، اسهال، نفح و حرکات نامنظم روده رنج می‌برند.

آنها قصد دارند با آموزش ابزار هوش مصنوعی auggi به منظوری یادگیری نحوه طبقه‌بندی تصاویر کاربران، با استفاده از مقیاس تشخیصی "بریستول" ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از مدفوع انسان را برای بررسی کلی سلامت روده ایجاد کنند.

برای اطمینان از حفظ حریم شخصی کاربران، محققان تمام داده‌ها و سایر اطلاعات شناسایی شده را که به عکس‌ها متصل است، قبل از ارسال به ابزار هوش مصنوعی "Auggi" برای تجزیه و تحلیل، پاک می‌کنند.

البته محققان یک نمونه اولیه اطلاعات را تشکیل دادند تا توانایی "Auggi" در قابلیت تشخیص شکل مدفوع را آزمایش کنند.

به گزارش ایسنا،هدف بلند مدت تیم تحقیقاتی این پروژه ایجاد ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد سلامت روده خود را بهتر مدیریت کنند. به خصوص افرادی که با مشکلات گوارشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

افرادی که علاقه‌مند به شرکت در این پروژه هستند می‌توانند به سایت "seed.com/poop" مراجعه کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا