کارمندان شاد،بازدهی بیشتری دارند

محققان دانشکده تجارت سعید دانشگاه آکسفورد (SBS) در مطالعه‌ای مشترک با شرکت چندملیتی خدمات مخابراتی BT ثابت کردند که بین خوشحالی و بازدهی کارکنان یک رابطه قطعی وجود دارد. نتایج این مطالعه گسترده ۶ ماهه در مورد خوشحالی و بازدهی نشان داد که کارکنان وقتی خوشحالند تا ۱۳ درصد بازدهی بیشتری دارند.

جان امانوئل دونِو از اساتید دانشکده تجارت دانشگاه آکسفور می‌گوید: «ما دریافتیم که وقتی کارکنان خوشحال‌ترند، سریع‌تر کار می‌کنند یعنی (آن‌ها که در بخش فروش و جذب مشتری فعالیت می‌کنند) در هر ساعت تماس‌های بیشتری با مشتری می‌گیرند و از همه مهمتر این که تماس‌های بیشتری را به فروش تبدیل می‌کنند.»

مولفان این پژوهش می‌گویند، اگرچه اغلب از ارتباط میان خوشحالی و بازدهی گفته می‌شود اما این تحقیق نخستین مدرک علمی در تایید این رابطه است. آن طور که دونِو می‌گوید، در واقع هیچگاه مدرکی به این قرص و محکمی در این باره وجود نداشته است.

در این تحقیق از کارکنان شرکت BT خواسته شد تا به مدت شش ماه به طور هفتگی از طریق یک ایمیل ساده حاوی طیف مختلفی از شکلک‌های ناراحت تا خوشحال، به احساس خود رتبه دهند.

محققان در ادامه این اطلاعات را در کنار داده‌هایی که از بخش کارگزینی شرکت جمع آوری کرده بودند قرار داده و دریافتند اگرچه کارکنان خوشحال در مقایسه با همکاران ناراضی خود ساعات بیشتری کار نمی‌کنند اما در همین بازه زمانی، بازدهی بیشتری دارند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا