کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه بافیبر خوراکی

فیبر خوراکی منبع اصلی "پریبیوتیک‌"هایی است که رشد "پروبیوتیک‌"ها را بهبود می‌دهند. همچنین ماست جزو مواد غذاییِ حاوی پروبیوتیک به حساب می‌آید. متخصصان تغذیه بر این باورند که وجود میکروبیوم‌های سالم در بدن علت ارتباط مصرف این خوراکی‌ها با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه است.
محققان آمریکایی روی اطلاعات ۱۰ تحقیق که در رابطه با رژیم غذایی بوده مطالعاتی انجام دادند و موارد ابتلا به سرطان ریه را در بیش از ۱.۴ میلیون بزرگسال بررسی کردند. در مدت زمان هشت سال حدود ۱۸ هزار و ۸۸۲ نفر از این افراد به سرطان ریه دچار شدند.
این محققان اظهار داشتند: افرادی که بیشترین مصرف فیبرهای خوراکی را داشته‌اند ۱۷ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان ریه بوده‌اند. همچنین افرادی که بیشترین مصرف روزانه ماست را داشته‌اند در مقایسه با افرادی که این ماده را از وعده‌های غذایی خود حذف کرده‌اند ۱۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به این سرطان بوده‌اند.
به گفته محققان آمریکایی مصرف همزمان میزان بالایی از فیبر خوراکی و ماست خطر ابتلا به سرطان ریه را ۳۳ درصد کاهش می‌دهد. همچنین افراد سیگاری که خطر ابتلا به سرطان ریه آنان را تهدید می‌کند می‌توانند با مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر و ماست تا حدودی سلامت خود را در برابر این بیماری حفظ کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا