ابداع فناوری هشدار سقوط در چاله‌های خیابانی

 طبق مطالعات انجام شده هر ساله تنها در انگلستان حدود 2.8 میلیارد پوند خسارت ناشی از سقوط در چاله‌های موجود در خیابان به مالکان خودروها تحمیل می‌شود.

خطرات ناشی از چاله‌ها و موانع موجود در خیابان‌ها گاهی به قیمت جان انسان‌ها نیز تمام می‌شود، چرا که در برخی موارد که شدت ضربه بسیار زیاد است اغلب سیستم‌های حیاتی کنترل خودرو مثل سیستم ترمز و سیستم تعلیق و کنترل فرمان آسیب شدید دیده و کنترل خودرو از دست راننده خارج می‌شود.

سیستم هشدار خطر سقوط در چاله‌های موجود در خیابان برای اولین بار توسط محققان شرکت جگوار لندرور ساخته شده است. این سیستم قادر است تا با بررسی پیوسته وضعیت جاده، چاله‌های احتمالی موجود در مسیر را شناسایی کرده و با توجه به عمق و خسارات احتمالی، خطر موجود را به راننده از طریق آژیر اعلام کند.

نکته قابل توجه در مورد این سیستم قابلیت کنترل وضعیت پاسخ‌دهی سیستم تعلیق خودرو است. در این سیستم به کمک فناوری ضربه‌گیرهای مغناطیسی هنگام مشاهده خطر سقوط در چاله، رایانه‌ خودرو به طور کاملا خودکار فرمان نرم‌شدن یا سفت‌شدن واکنش ضربه گیر موجود در هر چرخ را در کسری از ثانیه ارسال می‌کند.

به گزارش ایسنا،دکتر مایک بل، مسؤول بخش ایمنی شرکت جاگوار لندرور در مورد این فناوری جدید اظهار کرد: این فناوری منحصربه‌فرد و پیچیده قادر است تا خطرات مالی و حتی جانی ناشی از سقوط در چاله‌های خیابان را به شدت کاهش دهد.

وی در ادامه افزود: در این سیستم اسکن سطح مسیر به طور پیوسته و با سرعت بسیار بالا انجام شده و در صورت خطر وجود چاله در مسیر حتی قادر است تا سایر رانندگان را که به علت بسته بودن میدان دید امکان مشاهده چاله ندارند را نیز از خطر پیش‌رو توسط آژیر آگاه کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا