خانم ها پیاز زیاد بخورید

وقتی به زندگی سالم و رعایت رژیم غذایی مناسب می‌اندیشیم، تقریبا نخستین چیزی که فورا به ذهن‌مان خطور می‌کند این است که مصرف سبزیجات بیش‌تر برای سلامتی ضروری است.

همچنین با اینکه سبزیجات به دلیل پایین بودن میزان قندشان، به وضوح گزینه‌ای سالم‌تر هستند، ممکن است برخی افراد در رژیم غذایی‌شان میوه‌ها را ترجیح دهند.اما مطالعات ثابت کرده که پیاز و سیر جز سبزیجاتی اند که سرشار از خاصیت است.

پیاز و سیر، گیاهان متعلق به جنس سیر (allium) هستند.در پژوهش های گذشته نشان داده شده که پیاز و سیر علاوه بر پیشگیری از دیابت و بیماری قلبی، اثر ضد سرطان دارند و از سرطان های روده بزرگ، معده و پروستات جلوگیری می کنند.
همچنین در پژوهشی که اخیرا در مجله پاپ مد در خصوص خواص پیاز و سیر منتشر شد، ثابت شده است که خوردن پیاز و سیر خطر ابتلاء به سرطان پستان (breast) را نیز کاهش می دهد.
دراین پژوهش بروز موارد ابتلا به سرطان پستان اوليه در بین 314 نفر از زنان 30 تا 79 ساله از سوابق بيمارستاني و درمانگاه مشخص شد. این گروه زنانی بودند که سابقه سرطان غیر از سرطان پوست غیر ملانومای ساکن همان منطقه را داشتند. درنهایت نتایج مطالعه نشان داد که مصرف زیاد پیاز و سیر در برابر سرطان پستان در این جمعیت محافظت کننده بوده است.
محققان معتقدند موادی به نام flavanols و ترکیبات organosulfur مسئول اثر ضد سرطان پیاز و سیر هستند.
 
مترجم: نداجوادهراتی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا