استارلینک، اینترنت رسانی می کند

در اوایل سال جاری بود که شرکت "اسپیس ایکس" ماهواره‌های اینترنتی"استارلینک" را به مدار زمین ارسال کرد.ولی زمان خدمات‌رسانی این ماهواره‌ها چه موقعی خواهد بود؟

شرکت "اسپیس ایکس" به تازگی اعلام کرده که این شرکت امیدوار است که از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی، استارلینک به مشتریان آمریکایی خدمات پهنای باند ارائه دهد.

این خدمات به استفاده از تعداد کافی ماهواره‌ها بستگی دارد و نیازمند استفاده از آن در شش تا هشت ماموریت است که از ماه مه آغاز خواهد شد.

در عملیات پرتاب استارلینک، ۶۰ ماهواره سوار بر یک موشک "فالکون ۹" از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شدند.

ماهواره‌های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس‌ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵ با درخواست "ایلان ماسک" مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال مبنی بر اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی آغاز شد.

وی در سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه "استارلینک" را به عنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می‌تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند، به ثبت رساند.

اسپیس ایکس اعلام کرده که باید برای پوشش اینترنتی سیاره زمین، ۲۴ پرتاب ماهواره‌ای دیگر را هم انجام دهد.ایلان ماسک رئیس شرکت "اسپیس ایکس" هم به تازگی در جمع خبرنگاران گفته که شرکت او سرویس اینترنت رمزگذاری شده را آزمایش کرده تا آن را به نیروی هوایی آمریکا ارائه دهد. 

البته گفتنی است که شرکت اسپیس ایکس باید برای انجام کامل این پروژه عجله کند زیرا رقیب آن یعنی شرکت آمازون هم قصد دارد ماهواره‌های پهنای باند راه‌اندازی کند.

از طرفی دیگر شرکت ماهواره‌سازی "وان‌وب"(OneWeb) هم در حال ساخت حمل کننده‌های خود است.بالن‌های مخابراتی آلفابت هم از چندی پیش خدمت‌رسانی اینترنتی را آغار کرده‌اند. به این ترتیب اگر شرکت "اسپیس ایکس" این پروژه را زیاد طولانی کند، مشتریان خود را از دست خواهد داد.

منبع: ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا