مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی راه‌اندازی شد

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تسهیل و نظام‌مندسازی فرآیند انتقال فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و همچنین پیاده‌سازی و نهادینه‌سازی فرآیند نوآوری، با بهره‌مندی از اساتید توانمند، دانشجویان خلاق و شرکت‌های فعال و صنعتی تاسیس شده است.

این مرکز در راستای سیاست‌های علمی، صنعتی و فناوری کشور و مطابق با برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه، خدمات فناورانه را به شرکت‌های داخل و خارج دانشگاه و صنایع ارائه می‌کند.

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیل به اهداف میان مدت و بلند مدت دانشگاه از جمله تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

ارزش‌گذاری دستاوردهای پژوهشی و فناوری و ارائه مشاوره‌های لازم در این خصوص، خدمات و مشاوره در خصوص ارزیابی و عارضه‌یابی فناوری و تعیین سطح تکنولوژی، ارائه خدمات لازم برای ثبت و حفاظت از دارایی‌های معنوی حاصل از فعالیت‌های تحقیقاتی، خدمات و مشاوره در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجزیه و تحلیل نیازهای صنعت و ایجاد زمینه برای رفع نیازمندی‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت‌ها و صنایع در حال فعالیت از جمله خدمات فناوری است که از طریق شرکت‌های همکار این مرکز ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایجاد ساختاری برای شناسایی، رصد و توسعه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان، بازاریابی و توسعه بازار برای محصولات شرکت‌ها، مشارکت با سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و ایده‌های دانشگاه و ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌ها جهت حفظ منافع آنها نیز از دیگر خدمات فناوری است که از طریق شرکت‌های همکار مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا