فناوری جدیدی برای ابررایانه‌ها معرفی شد

 شرکت انویدیا(NVIDIA) نیز مانند مایکروسافت، بخش بزرگی از فناوری خود را به سمت فضایی سوق می‌دهد که کمتر و کمتر به دنیای شلوغ و رقابتی گرافیک‌ها برای مصرف کنندگان وابسته باشد. به همین منظور از پلتفرم ابررایانه‌ای EGX Edge پرده‌برداری کرده است که با نرم افزار CUDA-X با سرورهای معتبر GPU ارتباط برقرار می‌کند.

 

انویدیا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این فناوری توسط مایکروسافت در برنامه‌های Azure و Azure AI پشتیبانی می‌شود و توسط شرکت‌هایی مانند والمارت، سامسونگ و بی‌.ام‌.و و همچنین شهرهای لاس وگاس و سانفرانسیسکو پذیرفته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال انویدیا می‌گوید که والمارت فناوری EGX را در آزمایشگاه فروشگاه لویت‌تاون نیویورک مستقر کرده است تا بتواند خرید داخل فروشگاهی را بهبود بخشد. این فناوری ظاهراً می‌تواند به کارکنان بگوید که هر کدام از کالاها در قفسه‌ها چه زمانی باید شارژ شوند، سبدهای خرید کجا رها شده‌اند و به نظم امور و سرعت بخشیدن کارها در فروشگاه کمک کنند.

انویدیا می‌گوید در این برنامه آزمایشی، والمارت قادر است در زمان واقعی بیش از ۱.۶ ترابایت داده تولید شده در هر ثانیه را محاسبه کند.

شرکت سامسونگ نیز از این فناوری برای کمک به طراحی و ساخت نیمه رساناها استفاده می‌کند، در حالی که بی‌.ام‌.و از آن برای جمع آوری داده‌های دوربین‌ها و حسگرهای خودروهای خود به منظور خودکارسازی هرچه بیشتر آنها استفاده می‌کند.

انویدیا برنامه‌های متنوعی را برای این محصول ارائه می‌دهد و می‌گوید کارهای زیادی از EGX برمی‌آید. به عنوان نمونه‌ای دیگر برنامه Metropolis توسط شهرها برای روان کردن ترافیک و تسهیل عبور و مرور عابران پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این فناوری با یک برنامه دیگر می‌تواند برای سرعت بخشیدن به استقرار شبکه‌های رادیویی ۵G و در عین حال انعطاف پذیری بیشتر با سرویس‌های جدید مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و بازی مورد استفاده قرار گیرد.

البته کار با هیچکدام از این برنامه‌ها خیلی برای مصرف کنندگان آسان نیست، اما می‌توان تأثیرات آن را به وضوح در زندگی روزانه احساس کرد. انویدیا می‌گوید این فناوری در حال حاضر توسط بیش از ۱۰۰ شرکت فناوری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا