استرس عاملی در بروز بیماری‌های قلبی زنان

مطالعات مختلف تاثیر استرس بر سلامت قلب و عروق را تایید کرده است، به گزارش انجمن قلب آمریکا استرس بر عواملی از قبیل فشار خون و کلسترول تاثیر دارد و از این طریق احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین منابع استرس‌زا برای زنان محیط کار است.
در سال ۲۰۱۵ میلادی مروری بر ۲۷ مطالعه در نشریه Cardiology Reports نشان داد استرس و بیماری‌های عروق کرونر و سکته مغزی مرتبط هستند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد زنان درگیر نوعی استرس بسیار جدی هستند و این استرس، ایجاد تعادل بین مطالبات خانواده و محل کار است. در این مطالعه محققان بیش از ۱۱ هزار کارمند ۳۵ تا ۷۴ ساله را مورد بررسی دقیق قرار دادند. نتایج نشان می‌دهد بین زنان و مردان در این زمینه تفاوت بارزی وجود دارد، در مردان مداخله امور شغلی در زندگی خانوادگی بسیار کمتر است و وقت بیشتری برای مراقبت‌های شخصی و فراغت دارند. در هر دو گروه تداخل زندگی خانوادگی در شغل به یک میزان است.

ادامه مطالعات نشان می‌دهد تاثیر مشکلات شغلی و هماهنگی بین خواسته‌های خانواده و محل کار بر زنان تاثیر سوء بیشتری دارد و تهدید جدی‌تری برای سلامت است. محققان مسئولیت‌ها و نقش زنان در خانواده و باورهای سنتی را عامل این موضوع می‌دانند و بر این باورند که باید بین مسئولیت‌های خانه و شغلی تعادل برقرار شود و شناسایی راهکارهای کنترل استرس بسیار موثر است. شناخت این استرس کمک بزرگی به متخصصان برای درمان بیماری‌های قلبی تهدیدکننده زنان است.
نتایج این مطالعه در نشریه American Heart Association منتشر شده است.

منبع :ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا