چهارمین همایش ملی "باستان شناسی ایران" برگزار می‌شود

چهارمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران در حالی برگزار می‌شود که کمیته علمی و داوران آن، از بیش از ۵۰ شخصیت برجسته علمی دانشگاهی و غیردانشگاهی تشکیل یافته است.

محققان و متخصصان باستان‌شناسی و علوم مرتبط پژوهش‌های خود را در چهار محور اصلی باستان‌شناسی پیش‌ازتاریخ، باستان‌شناسی تاریخی، باستان‌شناسی اسلامی و باستان‌شناسی و علوم مرتبط میان دانشی، به دبیرخانه این همایش ملی ارسال کرده‌اند.

دبیرخانه دائمی همایش ملی باستان‌شناسی ایران از سال ۱۳۹۱ در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند تأسیس و تاکنون موفق به برگزاری سه دوره همایش ملی باستان‌شناسی شده است.

در این راستا دریافت بیش از ۱۵۰ اصل مقاله از پژوهشگران مختلف حوزه باستان‌شناسی و علوم مرتبط از دانشگاه‌ها، مؤسسات، پژوهشکده‌ها و دیگر مراکز علمی آموزشی و پژوهشی کشور از دستاوردهای شاخص دبیرخانه همایش ملی باستان‌شناسی ایران است و این در حالی است که با توجه به کیفیت بالای مقالات دریافتی، دبیرخانه همایش ملی باستان‌شناسی ایران با انتخاب بیش از ۱۸ شخصیت علمی به‌عنوان داور از مراکز مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی کشور، بستر لازم را برای انجام مراحل داوری علمی مقالات فراهم کرد که در این میان تعداد ۱۰۰ اصل مقاله برای راه‌یابی به مرحله دوم داوری انتخاب شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مطابق با برنامه زمان‌بندی چهارمین همایش ملی باستان‌شناسی ایران، افتتاحیه همایش با حضور شخصیت‌های عالی‌رتبه دانشگاه بیرجند و دانشمندان و متخصصان باستان‌شناسی و علوم مرتبط کشور همراه با سخنرانی علمی، پژوهشی و تخصصی اول آبان‌ماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا