تولید کربن با مسافرت های هوایی

 کالج سلطنتی لندن از سوی کمیته تغییرات آب و هوایی بریتانیا ماموریت یافت تا این تحقیق را برای ارزیابی تاثیرات سبک زندگی بر آب و هوا انجام دهد.در این تحلیل که «تغییر رفتار، مشارکت عمومی و آینده بدون آلاینده کربن» نام دارد، آمده است بسته های خطوط هوایی مردم را به انجام سفرهای هوایی بیشتر و در نتیجه تولید آلودگی بیشتر تشویق می کند.

همچنین این تحقیق، مالیات فزاینده برای استفاده از خطوط هوایی را توصیه می کند. این مالیات باید در جهت سرمایه گذاری در تکنولوژی های نوین تصفیه هوا صرف شود.

این تحقیق که هفته گذشته منتشر شد، می گوید توصیه های آن مبتنی بر کاهش 15 درصدی تعداد مسافران ثروتمند خطوط هوایی انگلیس است که از 70 درصد پروازهای این کشور استفاده می کنند.

در این گزارش آمده است: بسته تشویقی مسافرت های مکرر باعث می شود مردم تشویق شوند بیشتر پرواز کنند. مسافرت هوایی فعالیتی است که تاثیر منفی زیادی در آلودگی هوا دارد و سریعترین و ارزان ترین راهی است که یک مصرف کننده می تواند به تولید کربن کمک کند.

در ادامه این گزارش آمده است مالیات بیشتر می تواند باعث تغییر پروازهای طولانی به پرواز به مقاصد کوتاه تر شود و هزینه های اضافی بیشتر مسافران را افزایش دهد.

این تحقیق می افزاید: اگر قرار باشد افزایش گرمایش جهانی را در حد 1.5 درجه نگهداریم مقدار مشخصی از انتشار کربن قابل قبول است بنابر این انتشار بیش از حد کربن بر اثر این نوع پروازها نگران کننده است. بر این اساس، بیشترین نفع از این رفتار خطوط هوایی را کسانی می برند که بیشتر آلودگی تولید می کنند و به راحتی می توانند پول بیشتری خرج کنند.

این گزارش می افزاید: باید عادی شدن این پروازهای نامحدود به چالش کشیده شود و به عنوان یک پدیده لوکس بسیار آلاینده، برای اخذ مالیات بیشتر، مناسب شناخته شود.

این کالج برای کمک برای دستیابی به چشم انداز تولید کربن صفر تا سال 2050 به دولت بریتانیا توصیه هایی کرده است. ممنوع کردن جوایز خطوط هوایی که مردم را به انجام مسافرت های هوایی بیشتر تشویق می کند یکی از این توصیه هاست.

برخی خطوط هوایی بسته های وفاداری را طراحی کرده اند که مسافران با جمع آوری امتیاز بیشتر بر اساس مسافت پرواز خود، جوایزی از جمله پرواز رایگان یا جوایز دیگری دریافت می کنند.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا