کودکان قربانیان همیشگی جنگ ها

یونیسف تأیید می‌کند که حداقل چهار کودک در شمال شرقی سوریه کشته و 9 کودک دیگر زخمی شده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، هفت کودک نیز در ترکیه کشته شده‌اند.

هنریتا فور در این بیانیه اعلام می کند که سه مرکز بهداشتی و خودروی بیمارستانی و همچنین یک مدرسه هدف حمله قرار گرفته‌اند. تأسیسات تصفیه آب علوک که آب آشامیدنی نزدیک به 400 هزار نفر را در الحسکه تأمین می‌کند، در نتیجه تداوم خشونت‌ها در منطقه، غیرقابل استفاده گشته است.

در نتیجه تداوم خشونت‌ها در منطقه دست کم 170 هزار کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند که یونیسف از این موضوع نگران است و اعلام کرده که علی‌رغم تداوم خشونت‌ها، به همکاری با شرکایش برای ارائه کمک‌های فوری ادامه می‌دهد.

این کمک ها شامل  کمک‌های اضطراری به خانواده‌هایی که وارد پناهگاه‌ها می‌شوند،  95 هزار لیتر آب و 12 تانکر برای کاهش کمبود آب در پناهگاه‌های شهر الحسکه، تعمیر تأسیسات تصفیه آب علوک، ارائه مشاوره‌های اولیه سلامت، شامل نظارت بر تغذیه، به کودکان و زنان و فراهم آوردن امکان سرپرستی برای 13 کودک که از خانواده‌شان جدا افتاده‌اند، می شود.

علاوه بر این، یونیسف به حمایت از تأمین آب آشامیدنی سالم و نیز خدمات بهداشتی و تغذیه‌ای در اردوگاه الهول که محل استقرار نزدیک به 64 هزار کودک و زن است، ادامه می‌دهد.

همزمان با تشدید خشونت‌ها، یونیسف از تمام طرف‌‌های درگیر و کسانی که بر این طرف‌ها نفوذ دارند، می‌خواهد که همیشه از کودکان حمایت کنند. آنهایی که مشغول نبرد در شمال‌شرقی و سایر مناطق سوریه هستند باید از زیرساخت‌های غیرنظامی محافظت کرده و از آن برای مقاصد نظامی استفاده نکنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا