ریشه‌های درختان در معرض هوا قرار نگیرند

علی‌اکبر احسان پور در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قرار گرفتن ریشه‌های درختان در معرض هوا، اظهار کرد: اگر ریشه‌های درختان در معرض هوا قرار گیرند، این ریشه‌ها امکان جذب آب و انتقال مواد غذایی را از دست می‌دهند و به‌مرور خشک می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه چه میزان از ریشه در معرض هوا قرارگرفته، آسیب به‌ کل درخت مشخص می‌شود. اگر بخش کمی از ریشه در معرض هوا باشد، مابقی ریشه‌های در خاک، عمل جذب آب و انتقال مواد مغذی را انجام می‌دهند و گیاه به زندگی ادامه می‌دهد، اما درصورتی‌ که بخش زیادی از ریشه‌ ها در معرض هوا قرار گیرند، آسیب به گیاه جدی‌تر می‌شود.

این عضو هیئت‌علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: باتوجه به اینکه چه حجمی از ریشه در معرض هوا قرار گرفته و این ریشه‌ها چه  حجمی از آب‌رسانی و انتقال غذا را برعهده دارند، میزان آسیب به گیاه متفاوت است.

احسان پور خاطرنشان کرد: میزان آسیب به گیاه در اثر هوا خوردن ریشه به نوع گیاه و محیط آن نیز بستگی دارد.

وی در پاسخ به اینکه متداول‌ترین روش برای حفاظت از ریشه‌های در معرض هوا چیست؟، اظهار کرد: بهترین کار اضافه کردن خاک مناسب به ریشه‌ها و تامین رطوبت برای گیاه است تا بتوان ریشه را نجات داد و گیاه را از آسیب حفظ کرد.

این استاد زیست شناسی در خصوص استفاده از پلاستیک برای ریشه‌های در معرض هوا گفت: پلاستیک تنها رطوبت ریشه را حفظ می‌کند، اما بهترین کار اضافه کردن خاک است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا