سالمندی جمعیت کشور تهدیدی برای اهدای خون

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل انتقال خون ایران در مراسم روز جهانی اهدای خون گفت: براساس برنامه Who هدفگذاری، دستیابی به اهدای صد در صد داوطلبانه خون تا سال 2020 است که خوشبختانه کشور ما موفق شده است به این هدف در سال 2007 یعنی 13 سال زودتر برسد.
 
وی افزود: جای خوشحالی است که در گردهمایی ‌Who که امروز در پکن برگزار می‌شود نماینده ایران به طور ویژه دعوت شده است تا  تجربیات کشور را در حوزه انتقال خون به کشورهای دیگر ارائه کند.
 
پور فتح الله در ادامه تصریح کرد: از دو میلیون و هفتصد اهدا کننده‌ی خون و 50 هزار اهدا کننده مستمر برای اینکه ما را در تهیه خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران یاری کرده‌اند تشکر می‌کنیم و جای خوشحالی است که در حال حاضر کشور به شاخص اهدای مستمر 51 درصدی رسیده است که شاخص غرور آفرین است.
 
وی در ادامه گفت: شاخص 27 واحد خون به ازای هر هزار نفر شاخص خود کفایی است و ما از این به بعد به کمیت فکر نمی‌کنیم و کیفیت را بیشتر مد نظر قرار می‌دهیم.
 
پور فتح الله با اشاره به اهمیت جامعه جوان در اهدای خون افزود: در برنامه ملی واکسیناسیون کشور همه متولدین 1373 به بعد در بدو تولد واکسن هپاتیت را دریافت کرده‌اند و این نشان می‌دهد که این جامعه جوان سالم‌ترین خون را برای اهدا به نیازمندان دارند.
 
مدیر عامل انتقال خون با اشاره به سالمندی کشور تصریح کرد: سالمندی جمعیت اهدای خون را کاهش می‌دهد از طرفی مصرف خون و فرآورده‌های خونی را افزایش می‌دهد. براساس آمارها دو سوم خون‌های اهدایی در افراد بالای 50 سال مصرف می‌شود و وقتی جامعه سالمند می‌شود مشکل بزرگی برای اهدای خون خواهد بود.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا