جدیدترین دستاوردها در تشخیص و درمان سرطان پستان ارائه شد

علی اکبر زارع، در آستانه برگزاری کنگره های سه گانه سرطان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: این کنگره ها یکم تا سوم آبان‌ ۹۸ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ملی و بین المللی در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره ها جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تشخیص و درمان سرطان ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند از نتایج موثر و تبادل اطلاعات در کنگره بهره‌مند شوند.

زارع با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از زنان در جهان از جمله کشور ما از این بیماری رنج می برند، گفت: پیشگیری، گام موثری جهت مقابله با سرطان های مختلف از جمله سرطان پستان محسوب می‌شود بنابراین هرچه بیشتر در راستای ارتقاء آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان اقدام کنیم نتایج بهتری را در تشخیص به موقع و درمان موفقیت آمیز این بیماری خواهیم داشت. فلذا پژوهشکده معتمد در کنار داشتن تجهیزات و امکانات مدرن تشخیصی و درمانی یکی از رسالت های اصلی خود را افزایش آگاهی و ارتقاء دانش عموم مردم وعلی الخصوص بانوان این سرزمین می داند.

به گفته وی، استفاده از کاغذ در این کنگره ها به‌عنوان کنگره دوستدار محیط زیست به حداقل رسیده است.

زارع اظهار داشت: به دلیل حفاظت از محیط زیست و قطع بیشتر درختان، سعی بر استفاده حداقلی از کاغذ در ارائه مقالات این کنگره ها بوده و با استفاده از نمایشگرهایی الکترونیکی، عنوان «کنگره سبز» به این کنگره ها اطلاق شده و تمام پوسترها و مقالات همگی بر بستر تکنولوژی سبز (بدون استفاده از کاغذ و پرینت) قابل ارائه خواهد بود.

وی افزود: جهت رفاه حال شرکت‌کنندگان، پژوهشگران و دانشجویان، علاوه بر اپلیکیشن کنگره، در  کنار هر نمایشگر امکانات جستجو و ارسال الکترونیک مقالات و پوسترها به پست‌های الکترونیک کاربران وجود داشته و شرکت‌کنندگان در این کنگره ها می‌توانند در بانک اطلاعاتی مقالات علاوه بر مطالعه و جستجوی  مقالات و پوسترها، امکان جستجو و مکاتبه با نویسنده را داشته باشند و قادر خواهند بود تا نسبت به ذخیره‌سازی مقالات و پوسترها جهت مطالعه ثانویه در وقت‌های استراحت یا پس از اتمام برنامه روزانه کنگره اقدام کنند.

زارع با اشاره به دعوت از  انجمن ها و اتحادیه های علمی و دانشجویی برای نخستین بار جهت حضور فعال در کنگره های سه گانه سرطان معتمد، گفت: این نگاه نو با هدف افزایش مشارکت دانشجویان و ایجاد تعامل موثر بین اساتید و دانشجویان با گرایشات مختلف در حوزه سرطان صورت گرفته و می تواند امکان بررسی طرح های پژوهشی دانشجویی را در ابعاد وسیع و با دید جامع تری فراهم آورد. همچنین، اجرای این طرح می تواند بسیاری از ایده ها و طرح های استارتاپی نوپای دانشجویی را با شناساندن به طیف وسیعی از متخصصین ملی و بین المللی حاضر در کنگره، در مسیر درست تحقق قرار دهد. امید است این اتفاق و ایده در راستای تحقق اهداف پژوهشگران و برآورده شدن نیازهای کشور در حوزه پیگشیری، تشخیص و درمان سرطان مفید باشد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا