تهدید سلامت روان دختران با زورگویی در فضای مجازی

در این مطالعه مشخص شد که رسانه های اجتماعی به خودی خود تاثیر چندان زیادی بر سلامت روانی دختران نوجوان ندارند مگر اینکه آنها بر اثر زیاده روی در استفاده از این رسانه ها دچار کم خوابی شوند یا در فضای مجازی مورد زورگویی واقع شوند.همچنین ثابت شد زورگویی هشت برابر تاثیر منفی بیشتری بر این دختران دارد.

با وجود بحث های زیادی که درباره تاثیر رسانه ها بر سلامت نوجوانان در جریان است این گزارش نشان می دهد که وقتی عوامل دیگر در نظر گرفته شوند این رسانه ها تاثیر چندانی بر سلامت روانی نوجوانان ندارند.

این تحقیق که از سوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس انجام شده  نشان می دهد وقت گذرانی با دوستان و داشتن خواب کافی عوامل حمایت کننده در برخورداری از سلامت روانی در طول دوره نوجوانی است.

علاوه بر این مشخص شد زورگویی مهم ترین عامل بر سلامت روانی دختران نوجوان است اما این عامل در مورد دختران با سن بالاتر کمتر موثر است. در مقایسه با تاثیر استفاده از رسانه های اجتماعی، مورد زورگویی واقع شدن از جمله زورگویی آنلاین هشت برابر تاثیر منفی بیشتری بر سلامت روانی دختران نوجوان دارد.

در این گزارش آمده اسـت: وقتی عواملی مانند تاثیر زورگویی، سلامت روانی، خواب کافی و نیز همنشینی با دوستان در نظر گرفته شود، رسانه های اجتماعی تاثیر ناچیزی بر سلامت روانی دارند.

در مجموع این تحقیق نشان می دهد بیشتر نوجوانان نسبتا از زندگی خود راضی هستند اما در هفت سال گذشته افزایش اندکی در تعداد کسانی که از زندگی خود راضی نیستند دیده می شود.

عوامل فشار بر نوجوانان امروز

«گوین ویلیامز» وزیر آموزش و پرورش انگلیس اعلام کرد: فشارهایی که جوانان امروزچه در داخل مدرسه و چه بیرون با آن روبرو هستند با آنچه والدین و اجداد آنها تجربه کرده اند بسیار متفاوت است بنابر این نیاز داریم به حرف های آنها درباره این مسائل و رفتار آنها در قبال موضوعات استرس زا گوش فرا دهیم.

وی افزود: ما به معلمان این قدرت را داده ایم که با رفتارهای بد مانند زورگویی مقابله کنند تا مدرسه به جایی امن برای شکوفایی همه نوجوانان تبدیل شود اما این تحقیق به ما نشان می دهد که باید این تلاش ها را به چه مسائلی معطوف کنیم.

مترجم: محسن حدادی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا