افزوده شدن یکهزار شرکت به دانش‌بنیان‌ها تا پایان امسال

 دکتر بهزاد سلطانی در جمع تعدادی از تولیدکنندگان استان گفت: از این تعداد 891 شرکت، شرکت دانش بنیان نوپا، 572 شرکت، دانش بنیان معمولی و 40 شرکت نیز دانش بنیان صنعتی هستند.وی با اشاره به اینکه این صندوق به منظور تجاری سازی طرح‌های دانش بنیان تشکیل شده است، افزود: از یک هزار و 503 شرکت دانش بنیان در کشور تاکنون 900 شرکت به صندوق نوآوری و شکوفایی طرح ارائه داده‌اند که 572 طرح شرکت تعیین تکلیف شده و تسهیلات برای 396 طرح مصوب شده است.

وی میزان تسهیلات مصوب شده را نیز 125 میلیارد تومان اعلام کرد.سلطانی با بیان اینکه میزان سرمایه این صندوق سه هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: از این مقدار 500 تا 600 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: یکی از ضعفهای موجود در این زمینه این است که بسیاری از شرکتهای بزرگ فکر می‌کنند در شرکت دانش بنیان باید استاد دانشگاه وجود داشته باشد، این درحالی است که شرکت‌های بزرگ صنعتی نیز می‌توانند دانش بنیان باشند و از تسهیلات بهره ببرند.

 وی توضیح داد: ارائه خدمات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد، ارائه وام با نرخ 14 تا 22 درصد، لیزینگ محصولات دانش بنیان با نرخ 59 درصد و مشارکت در سرمایه گذاری از خدمات تعریف شده این صندوق است.رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: شرکت در تعاونی‌های دانش بنیان مزایایی همچون مشمولیت معافیت مالیاتی و معافیت گمرکی و استفاده از سرمایه صندوق نوآوری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی شش شرکت دانش بنیان وجود دارد، گفت: این تعداد شرکت سه طرح را به صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه داده‌اند که هر سه طرح مصوب شده است.سلطانی با بیان این که باید طرح‌های مصوب شده خراسان شمالی در صندوق نوآوری و شکوفایی هفت برابر شود تا متناسب با جمعیت استان شود، تأکید کرد: بخش خصوصی در خراسان شمالی باید فعال شود تا تعداد طرح‌های ارائه و مصوب شده در صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش یابد.

بهزاد سلطانی همچنین در جلسه‌ای با اعضای شرکتهای دانش بنیان در محل پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: باید تلاش‌های بسیار جدی به منظور ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در استان با حمایت مسئولان صورت گیرد.وی با بیان این که پارکهای علم و فناوری دارای وظایف مهمی هستند، عنوان کرد: اگر پارکهای علم و فناوری به مشکلات تامین منابع مالی این شرکت‌ها مشغول شوند، از موضوعات و ماموریت‌های خود باز می‌مانند.سلطانی با بیان این که یک سالی از عمر فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور می‌گذرد، خاطرنشان کرد: این صندوق هنوز نوزاد بوده و باید پرورش یابد.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه نحوه عضویت، حمایت و ارائه تسهیلات، طرح‌ها و وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی برای اعضای شرکت‌های دانش بنیان استان خراسان شمالی شرح داده شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا