پرندگان در وضعیت اضطراری

سازمان زیست محیطی National Audubon Society که یک سازمان غیر انتفاعی آمریکایی فعال در زمینه حفاظت از پرندگان است در گزارشی اعلام کرد دو سوم از گونه های پرندگان آمریکای شمالی در خطر انقراض بر اثر تغییرات آب و هوایی قرار دارند. در این گزارش همچنین آمده است که جلوگیری از افزایش دمای زمین می تواند جان بیشتر این گونه ها را نجات دهد.

«دیوید یارنولد» مدیر و رئیس سازمان اودوبان در بیانیه ای اعلام کرد: در این گزارش امیدواری هایی وجود دارد اما اگر به پرندگان و آنچه آنها درباره اکوسیستم ها به ما می گویند علاقه داشته باشید این گزارش ابتدا قلب شما را خواهد شکست. پرندگان در وضعیت اضطراری هستند.

محققان سازمان اودوبان از 140 میلیون مورد مشاهده استفاده کردند که دوستداران پرندگان و زیست شناسان میدانی برای بررسی زیستگاه 604 گونه پرنده در آمریکای شمالی گردآوری کردند.

سپس این تیم تحقیقاتی به سرپرستی «بروک بیتمن» اقلیم شناس، از آخرین الگوهای آب و هوایی استفاده کردند تا مشخص کنند تغییرات آب و هوایی و دیگر تاثیرات انسانی در این قاره بر هر گونه از پرندگان چه تاثیری می گذارد.

در این گزارش آمده : به نظر می رسد دوستان پردار ما مجبورند جای خود را تغییر دهند تا زیستگاه تازه ای پیدا کنند و بسیاری از آنها ممکن است دوام نیاورند.

در این تحقیق که بر مدل های پنل بین المللی تغییرات آب و هوایی سال 2014 برای افزایش 1.5 ، 2 و 3 درجه سانتی گرادی دمای کره زمین مبتنی است مشخص شد 389 گونه مولد پرنده در بازه متوسط تا شدید آسیب پذیری قرار دارند.

در بدترین سناریو یعنی در صورت گرم شدن کره زمین به میزان 3 درجه سانتی گراد، 305 نوع پرنده در معرض3 مورد یا بیشتر از پیامدهای تغییرات اقلیمی قرار می گیرند.

یارتولد می گوید:« بسیاری از مردم به گزارش ماه قبل توجه کردند که در آن آمده بود تقریبا یک سوم از پرندگان آمریکای شمالی از بین رفته اند. اما اطلاعات جدید آینده ای حتی وحشتناک تر از امروز را ترسیم می کند. وی افزود با این حال کارهای زیادی می توان انجام داد.

 این سازمان سامانه ای آنلاین با عنوان تصویر ساز پرندگان و آب و هوا ( the Birds and Climate Visualizer ) را راه اندازی کرده که به کاربران کمک می کند تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر پرندگان محل زندگی خود را درک کنند و این تاثیرات را به صورت محلی، شخصی و فوری ببینند.

کاربران می توانند با وارد کردن کد پستی یا نام ایالت محل زندگی خود فهرستی از کارهایی که می توانند در جهت کمک به محیط زیست انجام دهند را ببینند.

«رنی استون» مدیر سازمان climate می گوید: سازمان ادوبان به حفاظت از زیستگاه های پرندگان در حال حاضر ودر آینده  و پرداختن به علل اساسی تغییرات آب و هوایی متعهد است.

مترجم: محسن حدادی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا