اختتامیه سومین دوره Healthcare MBA

حسین وطن پور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در مراسم اختتامیه سومین دوره ام بی ای سلامت با بیان این‌که دانشگاه‌ها در عرصه کارآفرینی کار چندانی نکرده‌اند، اظهارداشت: دانشگاه‌ها در آموزش بسیار خوب عمل کرده‌اند درحالی‌که در عرصه کارآفرینی کار چندانی نکرده‌اند؛ در بحث انتشار مقالات در جهان داری رتبه 16 و در منطقه اول هستیم و در بحث پژوهش با ترکیه و مصر رقابت داریم.

وی با اشاره به فضای ایجادشده در دانشگاه‌ها برای شناسایی افراد با دغدغه، بیان کرد: فضای جدیدی در دانشگاه‌ ها ایجاد شده و ما می‌ خواهیم آدم‌های دغدغه دار شناسایی شوند تا با طرح‌های خود به ما کمک کنند. فردی که دغدغه دار ترکیبی از اشتغال‌ زایی جوانان، ایجاد غرور ملی، خودکفایی باشد به این‌ها فکر کند و به دنبال دانش روز باشد.

وی افزود: در حال حاضر اساتید دانشگاه شریف با پزشکان به اتاق عمل می‌روند یا دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه شهید بهشتی، ما این‌ها را به هم وصل کردیم و معتقدیم زمانی که باهم در اتاق عمل حضور پیدا می‌کنند، آنجاست که می‌ تواند ایده‌ ها شکل بگیرد. در حال حاضر حدود  1200یا 1300 شرکت دانش‌بنیان و هسته فناوری داریم که حدود 470 یا 480 محصول در بازار دارند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت بابیان این‌که در وزارت بهداشت آمادگی کامل برای بررسی طرح‌ ها و ایده‌ ها وجود دارد به سؤالات دانشجویان در خصوص روش‌های ارسال و مراحل بررسی طرح‌ ها به وزارت بهداشت پاسخ داد.

استقبال از طرح‌ های حوزه سالمندی و سلامت روان

دکتر علیرضا بهرامی، رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت‌کنندگان دوره سوم ام بی ای سلامت اکثرا جزو بنیاد نخبگان و دارای دغدغه هستند و ما در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی تلاشمان این است که به دغدغه‌ های دانشجویان کمک کنیم و از دانشجویانی که طرح یا ایده‌ای در حوزه سالمندی و سلامت روان دارند حمایت ‌کنیم.

وی بابیان این‌که در کشور مسائل مختلفی در حوزه سلامت وجود دارد، اظهارداشت: در آیه‌ای از قرآن کریم ( فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا ) "به‌درستی با هر سختی آسانی است" به‌عبارت‌دیگر،  با هر مسئله راه‌ حلی است که شاید فلسفه خلقت ما پیدا کردن آن راه‌حل‌هاست.

در ادامه فرج حسینیان، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به معرفی بخش‌ های پژوهشی این واحد پرداخت و گفت: واحد پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی دارای بخش‌های مختلف ازجمله "مرکز سلامت روان"، "مرکز سالمندی" و "گروه داده‌ کاوی" است که دانشجویان علاقه‌مند و خلاق می‌ توانند در هرکدام از حوزه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های این واحد درزمینه"توریسم درمانی"، خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی و پتانسیل بالای پزشکان و حوزه درمان کشور از یک‌ سو و همچنین مساله نوسانات ارز و تحریم‌ها از سوی دیگر، در حال حاضر فرصت بسیار  خوبی برای فعالیت در حوزه توریسم درمانی مهیا شده و جهاد دانشگاهی نیز با راه‌اندازی "مرکز توریسم درمانی" در این حیطه ورود کرده است.

گفتنی است؛ ثبت‌نام پنجمین دوره آموزش "ام بی ای سلامت" ویژه دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان رشته‌ های علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 09193868983 و  02122439874 تماس گرفته یا به وب‌ سایت مرکز به نشانیhealthcie.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا