ارائه برنامه‌های درسی تخصصی در حوزه محیط زیست را پیگیری می‌کنیم

دکتر منصور غلامی در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز که امروز در سازمان برنامه و بودجه  کشور برگزار شد، بر اهمیت سرمایه گذاری در حوزه منابع طبیعی توسط دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: انتقال مباحث حوزه مدیریت سبز در سطح مدیران اجرای کشور به عنوان یک هدف اصلی قرار می‌گیرد و باید این هدف متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌ها بازتعریف شود چرا که در این صورت شاهد آثار پربرکتی در حوزه مدیریت سبز خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر این که ارائه آموزش‌های محیط زیست به صورت خاص و تخصصی را پیگیری خواهیم کرد،گفت: درخواست دکتر کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور که البته استاد راهنمای من در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه بودند، مبنی بر گنجاندن محیط زیست به عنوان دورس عمومی و تخصصی را در گذشته در وزارت بهداشت پیش بینی کردیم اما مجددا اجرای این برنامه را پیگیری خواهیم کرد. چرا که انتظاری که از دانشگاه ‌ها می‌رود این است که این مراکز در حوزه تربیت دانش آموختگان عرصه محیط زیست فعال تر ظاهر شوند.

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های مرتبط با محیط زیست باید در تمامی حوزه‌ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی که به منظور حفاظت از عرصه محیط زیست صورت می‌گیرد جدی تلقی شود، اگرچه دانشگاه‌ها نقش مهمتری در این زمینه دارند. و اغلب کسانی که راجع به محیط زیست صحبت می‌کنند انتقال مطالب آنها با هدف حفاظت از منابع طبیعی صورت می گیرد اما در حوزه اجرا بسیاری از مباحث به مسائل فرادستی مرتبط می‌شوند.

به گفته دکتر غلامی، در حوزه اجرایی تلاش های زیادی در عرصه محیط زیست صورت گرفته و ما برنامه‌های زیادی در عرصه کلان ملی و همچنین مدیریت آموزش عالی داریم که اجرایی نمودیم اما در دولت یازدهم و دوازدهم تاکید و اصرار بیشتری در این عرصه در مراکز علمی و دانشگاهی داشتیم و البته بازخوردهای خوبی در حوزه حمایت از اجرای برنامه‌ها از سازمان برنامه و بودجه دریافت نموده ایم.

به گفته وی انتظار ما این است که سازمان برنامه و بودجه کشور حمایت‌های خود در عرصه اجرای پروژه‌های مرتبط با مدیریت سبز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داشته باشند تا بتوانیم در این عرصه به عنوان یک الگو و نمونه خوبی معرفی شویم.

وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: ما در وزارت علوم و دانشگاه‌های زیر مجموعه تلاش می‌کنیم تا آگاهی بخشی و آموزش عمومی در عرصه مدیریت سبز با جدیت دنبال شود اما امیدوارم نگاه جامع حمایتی سازمان برنامه و بودجه همچنان ادامه داشته باشد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا