دانشگاه علم فرهنگ به دنبال رفع نیازهای جامعه است

در این مراسم رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ضمن تبریک سال تحصیلی و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی گفت: هرسال در مهرماه شاهد پیوستن تعدادی از عزیزان به خانواده علم و فرهنگ هستیم و امسال نیز بسیار خوشوقتیم که حدود دو هزار و 400 دانشجوی فرهیخته، مصمم، پرانگیزه و فرهنگی به جمع ما اضافه شده‌اند.

دکتر سید سعید هاشمی افزود: بی‌تردید آینده کشور درگرو تلاش، همت و پشتکار شما عزیزان خواهد بود و ما نیز به سهم خود تلاش می‌کنیم تا بسترهای مناسب برای بالندگی و شکوفایی شما عزیزان را فراهم کنیم. دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی و یک دانشگاه نسل سومی است که به واسطه اتصال به بزرگترین نهاد علمی و فرهنگی از امکانات پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش‌های عالی و مهارتی جهاد دانشگاهی نیز برخوردار است که این امر سبب مزیت نسبی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها شده است.

دانشگاه علم و فرهنگ درمسیر دانشگاه کارآفرین

وی افزود: دانشگاه کارآفرین هویتی مستقل و ویژگی‌های مشخصی دارد که مهم ترین آن داشتن اراده لازم برای کارآفرینی است. در واقع سوق‌دادن ویژگی‌های سازمانی سنتی به‌سوی سازمان کارآفرینی، می‌تواند دانشگاه سنتی را به دانشگاه کارآفرین تبدیل کند که این امر در دانشگاه علم و فرهنگ درحال انجام است.

دکتر هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر دانشگاه‌های کارآفرین نقش اساسی در نوآوری صنعتی و توسعه فناوری و درنتیجه اشتغال‌زایی و رفاه‌ ایفا می‌کنند، گفت: ولی موفقیت آنها در گرو میل به پیشرفت، روحیه نوآورانه، میزان ریسک پذیری و استقبال دانشجویان است. در واقع دانشجو و دانش آموخته دانشگاه کارآفرین نه تنها در جست‌وجوی استخدام در جایی نیست، بلکه خود به عنوان کارآفرین می‌تواند با دانش کسب شده و ایده پردازی مبتنی بر علم، شغل و ثروت ایجاد کند.  

وی تاکید کرد: بی تردید کسب علم و دانش، همچنان نخستین وظیفه همه دانشجویان در دانشگاه‌ها است ولی افزون بر آن امروز در تمام دانشگاه‌های معتبر جهان، دانشجویان علاوه بر کسب دانش تخصصی و مورد علاقه خود به دنبال خلق ثروت از دانش اندوخته شده نیز هستند. درحال حاضر، فاصله دانشگاه‌ها و جامعه در دانشگاه های معتبر جهان به کم‌ترین میزان خود رسیده و دانشگاه‌ها باید درخدمت رفع نیازهای جامعه هدایت شوند که این رویکرد با جدیت تمام در این دانشگاه دنبال می شود.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ عنوان کرد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه کارآفرین همواره تلاش دارد در امر آموزش از اساتید با دانش و تخصص بالا استفاده کند و همچنین بسترهای مناسبی مانند پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و بنیاد کسب و کار را نیز برای ایده پردازی و تبدیل دانش به محصول ایجاد کند و همواره حامی دانشجویان و دانش آموختگان خود باشد تا نه تنها در عرصه های ملی بلکه در حوزه بین المللی نیز مطرح باشیم. 

جذب دانشجوی خارجی در رشته های مختلف

وی ادامه داد: سال گذشته در جلسه نو ورودی ها قول ایجاد بنیاد کسب و کار در دانشگاه را دادیم و با کمک خداوند و تلاش‌های انجام شده این امر، امسال محقق شده است. امسال نیز تلاش خواهیم کرد که در رشته های مختلف دانشجویان خارجی جذب کنیم و سطح دانشگاه را باز هم ارتقاء دهیم که انشاالله  این قول نیز به همت حوزه های مختلف اعم از آموزشی، دانشجویی-فرهنگی، پژوهشی، پشتیبانی و بین الملل عملیاتی شود.

دکتر هاشمی در پایان صحبت هایش گفت: امیدواریم دانشجویان عزیز نوورودی ما با تزکیه نفس و خودسازی، تلاش، تحرّک و نشاط علمی، داشتن درک و بینش فرهنگی و اجتماعی و همچنین تقویت روحیه پشتکار و کارآفرینی بتوانند افراد مفیدی باشند، خدمات ارزنده ای را به ایران اسلامی ارائه دهند و اسباب سرافرازی خانواده‌های خود، دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی را در بخش ملی و بین المللی فراهم آورند.

فعالیت های فرهنگی در حوزه کسب و کار

در ادامه این مراسم معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ به ارائه آماری از فعالیت های این معاونت پرداخت و گفت: حدود 800 برنامه در راستای فرهنگ سازی و فراهم آوردن بستر مناسب برای هسته های کسب و کار در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شده است.
دکتر سید علی اکبر هاشمی راد از فعالیت های این معاونت در حوزه فرهنگی نام برده و تصریح کرد: برگزاری مناظرات دانشجویی، برگزاری برنامه های حرکت و رویش توسط انجمن علمی و کانون های دانشگاه و جشنواره فرهنگ ملل را از عمده فعالیت های معاونت دانشجویی و فرهنگی است. ضمن اینکه در حوزه دانشجویی نیز با ارائه تسهیلات و فعالیت های مرکز مشاوره سعی در رفع مشکلات مادی و معنوی دانشجویان داریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا