کنفرانس علوم اطلاعات مکانی۲۰۱۹ در کرج آغاز شد

دبیر علمی کنفرانس علوم اطلاعات مکانی ۲۰۱۹ در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین دوره کنفرانس علوم اطلاعات مکانی ۲۰۱۹ گفت: این کنفرانس با همکاری دانشکده فنی دانشگاه تهران و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در سالن اجتماعات امام خمینی پردیس کشاورزی به مدت پنج روز برگزار می‎‌شود.

عارفی افزود: برگزاری این کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی آن با مشارکت سازمان فضایی آلمان (DLR)، دانشگاه‌های هانوور، زوریخ، اشتوتگارت، برانزویگ و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح جمهوری ایران است.

وی ادامه داد: محتوا و عنوان این کنفرانس استفاده و کاربرد اطلاعات مکانی، سنجش از دور و اطلاعات ماهواره‌ای و تصاویر هوایی برای پایش و مدیریت منابع کشاورزی و مخاطرات طبیعی و تغییرات اقلیمی است. این موضوعات در تمام سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها گنجانده شده است.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را کمک به پایش و برنامه ریزی هر چه بهتر برای مخاطرات طبیعی مطرح و تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما از لحاظ مخاطرات طبیعی جزو پرمخاطره‌ترین کشورهای دنیاست و با توجه به مشکلاتی که در مدیریت و پایش محصولات کشاورزی و منابع طبیعی داریم این کنفرانس در پایش، برنامه ریزی و شبیه سازی مخاطرات طبیعی بسیار کمک رسان است و می‌تواند در اختیار ارگان‌های تصمیم‌گیر قرار بگیرد تا تلفات ناشی از مخاطرات طبیعی به حداقل برسد.

دبیر علمی کنفرانس از شرکت حدود۵۰۰ نفر در این کنفرانس خبر داد و افزود: میهمان‌های بین المللی از ۱۶ کشور دنیا در این کنفرانس حضور دارند که عموما از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، کشورهای آفریقایی چون زیمباوه، کنیا، کشورهای آسیایی چون چین، کشورهای اروپایی چون ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، کرواسی و همچنین از کشورهای شبه قاره نپال، هند و پاکستان نیز میهمانان حضور دارند.

به گزارش ایسنا،عارفی ادامه داد: سه روز آغازین کنفرانس و جلسات سخنرانی است روز سه شنبه و چهارشنبه تعداد ۱۱کارگاه عملیاتی برگزار می‌شود که هفت کارگاه توسط اساتید بین المللی مطرح و در این کارگاه‌ها به صورت کاربردی دانش استفاده عملی از علوم اطلاعات مکانی آموزش داده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا