خودروهای خودران برای ورزشکاران پاراالمپیک تولید شد

خودروهای رباتیک و خودران مذکور توسط شرکت تویوتا تولید می شوند و ورزشکاران پاراالمپیک را از دهکده بازی ها به محل برگزاری مسابقات برده و بازمی گردانند.

نمونه اولیه این خودروهای برقی که شبیه به مینی بوس های کوچک هستند، در نمایشگاه سی ای اس 2018 به نمایش گذاشته شدند. خودروهای مذکور که e-Palette نام دارند، در سه نوع با ابعاد مختلف ساخته می شوند. گفته می شود در مجموع تویوتا بیست مدل از این خودروها را در ابعاد و با امکانات متنوع روانه بازی های المپیک می کند.

برای طراحی خودروهای خودران مذکور از مشورت و نظرات ورزشکاران پاراالمپیک نیز استفاده شده تا درک بهتری از نیازهای آنها به دست آید و طراحی e-Palette  کاملا منطبق با نیازهای این افراد باشد.

مدل های خاصی از این خودروهای برقی از قابلیت تغییر محل قرارگیری صندلی ها برخوردار هستند و با این کار فضای کافی برای قرار گرفتن چهار ویلچر جدید و ایستادن هفت مسافر جدید نیز به وجود می آید. درهای کشویی، کفی پایین و رمپ الکتریکی از جمله دیگر مزایای این خودروهای برقی ویژه است.

کنترل این وسایل نقلیه از طریق یک سیستم خودکار و با استفاده از دوربین های خاص، سیستم نقشه برداری سه بعدی و نرم افزارهای کنترلی صورت می گیرد. حداکثر سرعت این خودروها 19 کیلومتر در ساعت است.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا