تهیه نقشه‌های ۳بعدی ویمو از لس‌آنجلس

شرکت "ویمو"(Waymo) که در حوزه تولید وسایل نقلیه خودران فعال است، سعی دارد نقشه‌هایی سه‌بعدی در بخش‌های پر رفت و آمد لس‌آنجلس ارائه دهد تا بتواند به درک بهتر ازدحام و امکان به کار گرفتن وسایل نقلیه خودران در این بخش‌ها کمک کند.

ویمو در حال حاضر، سه وسیله نقلیه خودران خود از مدل کرایسلر "پسیفیکا"(Chrysler Pacifica) را در لس‌آنجلس به کار گرفته تا نقشه‌ای از این شهر تهیه کند.

در این طرح، ابتدا کارمندان ویمو، با وسایل نقلیه رانندگی می‌کنند تا نقشه‌ای سه‌بعدی از شهر به وجود بیاورند. این نقشه‌ها برخلاف نقشه برنامه‌هایی مانند "گوگل مپ" یا "ویز"، ویژگی‌های مربوط به مکان‌نگاری را در بر دارند و همچنین اطلاعات مربوط به انواع جاده، مسافت و ابعاد آنها را ارائه می‌دهند. این داده‌ها، با اطلاعات مربوط به کنترل ترافیک از جمله علائم راهنمایی و رانندگی و محل قرار گرفتن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ادغام می‌شوند.

"ویمو" مجوز آزمایش خودروهای خودران را در کالیفرنیا نیز دارد و شاید آنها را در لس‌آنجلس نیز آزمایش کند اما این شرکت در حال حاضر، به نقشه‌برداری و ارزیابی مشغول است. نقشه‌برداری در لس‌آنجلس می‌تواند بینش دقیقی در مورد شرایط رانندگی در این شهر و نحوه به کار گرفتن فناوری خودران در آن، برای ویمو فراهم کند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا