برگزاری کنگره بین المللی دانش اعتیاد

 دکتر"محمد تقی جغتایی" رییس نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با اعلام این خبر افزود: این کنگره علمی با هدف آشنایی متخصصان و مسئولان با آخرین تحقیقات در عرصه اعتیاد و ایجاد تحقیقات مشترک میان رشته ای در راستای پیشگیری، درمان و توانبخشی اعتیاد، توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

  وی، گفت: بیولوژی اعتیاد، ژنتیک و اپی ژنتیک، ارزیابی آزمایشگاهی و سنجش اعتیاد، مصرف الکل و عوارض آن، رواندرمانی های اعتیاد، رفتارهای جنسی در مصرف مواد، پرستاری و مددکاری در اعتیاد، مشکلات جسمی درمصرف مواد، اختلالات همراه روانپزشکی در اعتیاد، پژوهش در اعتیاد و اپیدمیولوژی مصرف مواد، پیشگیری از اعتیاد، اعتیاد و مسایل قانونی، اعتیاد و ابعاد فرهنگی، ابعاد شناختی اعتیاد، درمان و بازتوانی در اعتیاد، اعتیاد در کودکان و نوجوانان، مسائل اجتماعی و اعتیاد، اعتیاد در گروههای خاص، اعتیاد در زنان، رفتارهای اعتیادی (خوردن، بازی و . . .)، کاهش آسیب، سیاست ها، برنامه ها و کاهش تقاضا، محورهای این کنگره هستند.

وی افزود: مخاطبان این کنگره از طیفهای مختلف پزشکان شامل روانپزشکان، پزشکان عمومی، متخصصان داخلی و کسانی که در مباحث پایه اعتیاد مطالعه می کنند ، شامل متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی، فارماکولوژی، آناتومی، سم شناسی، بیولوژی و کارشناسان پیشگیری از اعتیاد می باشد.

وی همچنین به عنوان رییس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ضمن دعوت از اساتید ، متخصصان و دانشجویان دانشگاهها بخصوص دانشجویان و محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای شرکت در این کنگره، اظهارداشت: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقاله به وب سایت کنگره به نشانی www.ascongress.ir  مراجعه کنند.

 دکتر جغتایی همچنین با اشاره به حداکثر امتیاز باز آموزی برای شرکت کنندگان این کنگره بین المللی، افزود: طی هماهنگی های بعمل امده امکان نمایه شدن مقالات در  pupMed – ISI  و چاپ مقالات برگزیده در مجلات معتبر علمی میسر شده است .

   وی خاطرنشان کرد: در این کنگره نیز مانند کنگره های سالهای قبل، دو جایزه ویژه به محققان جوان که در حوزه اعتیاد کار می کنند، اهداء خواهد شد، یکی از این جوایز "جایزه طب اعتیاد ایزاما" (EZAMA )  است و دیگری جایزه سازمان بهزیستی کشور است که به سه مقاله برتر در حوزه پیشگیری اعطاء خواهد شد.

  دکترجغتائی افزود: از ویژگی های کنگره امسال حضور اساتید بنام و محققان بین المللی این حوزه از کشورهای استرالیا، آمریکا، دانمارک، انگلستان، نروژ و پاکستان است که در این کنگره شرکت می کنند. این افراد کسانی هستند که در کشورخود به عنوان مسئول علمی مباحث مربوط به اعتیاد و یا نماینده سازمانهای بین المللی مربوط به سلامت فعالیت می کنند.

  به گفته رییس نهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، این کنگره با همکاری مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی،  معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مرکز ملی مطالعات اعتیاد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل متحد، صندوق کودکان ملل متحد، پلیس مبارزه با مواد مخدر،  سازمان بهزیستی کشور، انجمن روانپزشکان ایران و سایر مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با اعتیاد، با حضور اندیشمندان، پژوهشگران ، مسئولان و درمانگران حوزه اعتیاد در کشور و منطقه ، در مرکز همایش های بین المللی رازی  دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا