ببرهای نجات یافته، مردند!

 از زمانی که این ببرها از "معبد ببر" بیرون آمده‌اند، 86 ببر به خاطر ویروسی مرده‌اند که اغلب گریبان‌گیر گربه‌های بزرگی می‌شود که تحت‌فشار و استرس تغییر مکان هستند.

این معبد در سال 2015 به خاطر وجود حیوانات وحشی بسیار و رفتار غیراخلاقی با آن‌ها توسط مقامات مورد تفتیش قرار گرفت. حالا مرگ تراژدی این حیوانات مقامات را به پرسش این سؤال واداشته که علت مردن ببرها پس از آزادی از معبد و قرارگیری در شرایط ایمن چیست. 

از آنجایی‌که ببرها احتمالاً نمی‌توانند در محیط وحشی دوام بیاورند، آن‌ها را در قفس‌های کوچکی نگهداری کرده و به آن‌ها واکسن ضد هاری تزریق‌ شده است. این شرایط در کنار غذای مناسب و مکمل‌ها می‌تواند باعث بهبود وضعیت آن‌ها شود اما طبق گفته‌های ادوین ویک، مؤسس انجمن دوستداران محیط‌زیست تایلند، بودجه کمی که دولت در اختیار آن‌ها گذاشته انجام کارهای ضروری را غیرممکن ساخته است.

او می‌گوید: «اگر بخواهیم صادق باشیم، چه کسی مسئولیت این ببرها را به عهده می‌گیرد؟ شاید مقامات از کشورهای دیگر کمک بگیرند، در صورتی‌که می‌توانند خودشان همه کارها را انجام دهند.» اگرچه تایلند متعهد است که تعداد ببرهای در قفس نگهداری شده را کاهش دهد اما تعداد این ببرها همچنان رو به افزایش است. طبق آمار حدود 2000 ببر در تایلند به‌صورت خصوصی در قفس زندانی‌ شده‌اند.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا