فراخوان نخستین دوره جایزه علمی دکتر صادق آئینه‌وند

انجمن ایرانی تاریخ، کتابخانه مرحوم دکتر صادق آئینه‌وند و گروه تاریخ دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرده است به منظور پاسداشت خدمات این استاد فقید تاریخ و رئیس وقت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، حمایت از رشته تاریخ و تشویق پژوهشگران جوان در حوزه علوم تاریخی، نخستین دوره جایزه علمی دوسالانه دکتر صادق آئینه‌وند را با موضوع رساله‌های دوره دکتری تاریخ برگزار می‌کند.

تاسیس این جایزه پیشتر در مراسم سالگرد درگذشت دکتر آئینه‌وند اعلام شده بود.بر اساس اعلام این بنیاد، شرایط آثار ارسالی برای داوری به این شرح است:

کلیه رساله‌های دکتری در حوزه مطالعات تاریخ ایران، تاریخ اسلام، تاریخ تشیع و مطالعات بین رشته‌ای در حوزه تاریخ که از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور دفاع شده‌اند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

رساله‌هایی برای بررسی پذیرش می‌شوند که با درجه بسیار خوب و بالاتر (نمره ۱۸ و بالاتر) دفاع شده باشند و تا زمان ارسال به دبیرخانه به صورت کتاب چاپ و منتشر نشده باشند.

بر اساس این اطلاعیه متقاضیان موظف هستند یک نسخه از رساله خود را منضم به صورتجلسه دفاع را به شکل PDF از طریق پست الکترونیکی aeenevandprize@gmail.com ارسال کنند. در صورتی که رساله ارسالی از سوی شورای علمی واجد شرایط اولیه برای داوری شناخته شد، برای داوری ارسال می‌شود.

مهلت ارسال آثار هم حداکثر تا پایان آبان ماه امسال خواهد بود.

از رساله برگزیده در مراسمی همزمان با سالگرد درگذشت مرحوم دکتر صادق آئینه‌وند در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد و به انتشار اثر برگزیده در قالب کتاب نیز کمک می‌شود. همچنین در صورتی که اثر دیگری از سوی شورای علمی شایسته تقدیر شناخته شود، از اثر مزبور با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل خواهد شد.

آدرس دبیرخانه جایزه «تهران- تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد- دانشگاه تربیت مدرس- دانشکده علوم انسانی- طبقه سوم، کتابخانه دکتر آئینه‌وند و تلفن ۸۲۸۸۳۶۵۹ است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا