اپلیکیشن کمک به بیماران افسرده رونمایی شد

نمایشگاه جیتکس در دبی آغاز شده است. در این نمایشگاه فناوری هایی در بخش های مختلف از خدمات بهداشت و درمان گرفته تا ربات های مختلف به نمایش درآمده اند. در همین راستا در نمایشگاه مذکور اپلیکیشن های خدمات درمانی مختلفی ارایه شدند.

یکی از این اپلیکیشن ها برای کمک به مبتلایان به افسردگی است. دو فارغ التحصیل علوم رایانشی از دانشگاه آمریکایی شارجه یک اپلیکیشن موبایل ابداع کرده اند که طی دو ماه آینده عرضه می شود. این اپلیکیشن رایگان و قابل دانلود روی دستگاه های iOS و اندروید است. کاربران این اپلیکیشن می توانند ناشناس بمانند و فقط باید سن و جنسیت خود، وضعیت روحی و احساسی را مشخص کنند.  این اپلیکیشن با توجه به اطلاعات دریافتی افسردگی فرد را به سه گروه شدید، متوسط و اندک دسته بندی می کند.

اپلیکیشن مذکور می تواند برای نمونه های افسردگی متوسط خدمات چت زنده را فراهم کند. اما برای کمک به کاربرانی با افسردگی شدید هاتلاین های کمکی ارائه شده است. در کنار این موارد افراد می توانند با استفاده از اپ مذکور از متخصصان داوطلب وقت ویزیت دریافت کنند.

یکی دیگر از اپلیکیشن های موجود در این نمایشگاه برای پیش بینی بیماری های ژنتیکی ارائه شده که M-gene نام دارد.

وزارت بهداشت امارات متحده عربی این اپلیکیشن را ارائه کرده است. 

M-gene در حقیقت یک اپلیکیشن رایگان مبتنی بر دوربین است که تصاویری کلوزآپ از نوزادان ثبت می کند و با استفاده از قابلیت های شناسایی نشانگرهای بیماری در صورت، هرگونه ناهنجاری در صورت  مانند سندروم داون، سندورم ادوار و انواع خاصی از بیماری اوتیسم را به والدین هشدار می دهد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا