تدوین سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در حوزه علمیه

حجت الاسلام مهدی رجایی در گفتگو با مهر، در خصوص فعالیت های حوزه های علمیه در خصوص الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: در خصوص الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، فعالیت های بسیاری در حوزه های علمیه و در دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت انجام شده است و تالیفات ریادی در این حوزه داشتیم در حال حاضر در صدد طراحی یک الگوی پایه هستیم و مقدمات آن فراهم شده و به زودی جزئیاتش اعلام  می شود.

وی افزود: در حوزه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در قم بیشتر به دنبال فضاسازی های علمی هستیم، لذا موضوعاتی را در غالب اهداف و راهبردهای پیشرفت ارائه کرده ایم تا ذهن نخبگان در حوزه های علمیه درگیر این موضوعات بشود و هر فردی که در این زمینه ها نظری دارد در غالب مقالات نظرات خود را ارسال کند. هدف این است که در بین نخبگان یک وفاق و همدلی ایجاد شود که جهت حرکت آنها را نشان دهد.

رئیس شورای حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: برای بررسی بیشتر و جمع بندی نظرات نخبگان همایشی با عنوان الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در دی ماه ۱۳۹۴ با سه هدف تولید علم، گفتمان سازی و کمک به تدوین سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، برگزار می شود و مقالات این همایش هم تا اواسط آذر دریافت می شود، در واقع دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت وارد فاز تدوین سند شده است و یک برداشت از الگو، این است که در سند الگو باید اهداف و راهبردها و شاخصهای بلند مدت پیشرفت ایران بیان شود و یک اجماع ملی روی آن صورت گیرد.

حجت الاسلام رجایی در پاسخ به این سوال که آیا این سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در اختیار همه دستگاه ها قرار می گیرد یا تنها مخصوص حوزه های علمیه است؟ گفت: تمام تولیدات علمی در این سند به مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت در تهران قرار می گیرد و جمع بندی ها در شورای مرکزی انجام می شود، هر کار علمی که از سوی نخبگان و پژوهشگران تولید شود در اختیار همه قرار می گیرد و کار علمی مخصوص همه زمان ها، همه افراد و دستگاه ها است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا