باتری های ایستگاه فضایی بین المللی تعویض شدند

شب گذشته دو فضانورد ناسا طی یک راهپیمایی فضایی سعی کردند باتری های خارج از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) را جایگزین کنند. 

 در مجموع ۵ راهپیمایی برای ارتقای سیستم برق این آزمایشگاه فضایی در نظر گرفته شده و این نخستین راهپیمایی فضایی در این زمینه است. طی این عملیات کریستینا کوخ و اندرو موران به مدت ۷ ساعت و یک دقیقه در فضا فعالیت کردند. 

ایستگاه فضایی بین المللی دارای ۸ آرایه خورشیدی بزرگ است. این آرایه ها برق مورد نیاز ایستگاه را با جمع آوری انرژی خورشیدی و شارژ یک مخزن متشکل از چهار باتری تامین می کنند. این باتری ها در انتهای آرایه ها قرار گرفته اند.

کوخ و مورگان دو باتری قدیمی نیکل- هیدروژنی را با باتری های جدید لیتیوم یونی جایگزین کردند. این باتری های جدید همراه کپسول ژاپنی HTV-8  در ۲۸ سپتامبر به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شدند.  باتری های لیتیوم یونی جدید قدرتمندتر هستند و می توانند به اندازه دو باتری نیکل- هیدروژنی شارژ ذخیره کنند. 

هر باتری تقریبا به اندازه نصف یک یخچال و در ابعاد ۱۰۱ در ۹۴ سانتیمتر با ارتفاع ۴۸ سانتیمتر است.  وزن باتری های قدیمی ۱۶۵ کیلوگرم بوده است اما باتری های جایگزین جدید ۱۹۴ کیلوگرم هستند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا