تعداد کمی از تست های ویروس HIV مثبت هستند

علیرضا رئیسی، با اشاره به حجم بالای انجام خدمات تشخیصی و مشاوره ای در این مرکز، از زحمات پرسنل این مرکز تقدیر کرد و گفت: تمام مراجعین به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری، با میل و رغبت و بدون هیچ گونه اجباری به این مرکز مراجعه و تحت مشاوره و آزمایش قرار گرفته اند و تمامی خدمات این مرکز با حفظ اسرار مراجعین و در کمال احترام و حفظ شان و منزلت افراد ارائه می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه همیشه حق با مردم است، گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط و دغدغه های بیماران و اطرافیان آنها وظیفه اطلاع رسانی، آموزش، تشخیص و درمان را به خوبی انجام دهیم و با آگاهی بخشی از هرگونه سوء استفاده معاندین جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر دکتر نمکی وزیر بهداشت از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بابت اقدام دقیق و به موقع برای شناسایی مبتلایان و شروع روند درمان بیماران، خاطر نشان کرد: همکاران ما در خط مقدم بوده و همواره مورد حمایت مجموعه وزارت بهداشت هستند.

رئیسی با اشاره به برخی ناآرامی ها در منطقه در روزهای اخیر به ویژه در روز شنبه اظهار داشت: اعتراضات اجتماعی و این ناآرامی ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روزها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه ها برای انجام تست و آزمایشات تشخیصی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های تخصصی و فوق تخصصی در سراسر این استان مطابق با پروتکل و استانداردها اقدام کرده و هیچ گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به اچ ای وی اقدام و روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان از جمله روستاهایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیسی ادامه داد: پیگیری ها در عین رعایت محرمانگی اطلاعات انجام شد و ضمن ارائه آموزش ها و اطلاع رسانی، خدمات تشخیصی و مشاوره ای به متقاضیان ارائه شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم حفظ حرمت و کرامت اهالی پاک و متدین روستای چنار محمودی اظهار داشت: افرادی با شایعه پراکنی، به مردم این منطقه بی حرمتی می کنند و وزارت بهداشت وظیفه خود می داند تمام اقدامات درمانی را در کمال احترام و راز داری به بیماران ارائه کند و در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت، هیچ گونه تفاوتی به لحاظ شخصیتی و شان بیماران با سایر افراد وجود ندارد و ارائه خدمت عادلانه و شایسته را حق تمامی مردم می داند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبوی در ارتباط با تامین دارو و ارائه خدمان تشخیصی و مشاوره ای در سطح کشور وجود ندارد، افزود: با تمام توان در خدمت همه مردم هستیم و تنها تعداد معدودی از تست های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور و استان، مثبت بوده است.

رئیسی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش و محرمانگی و رازداری در خصوص این بیماری خاطر نشان کرد: مسائل حوزه سلامت نباید به مسائل امنیتی تبدیل شود. اقدامات جاهلانه و منحرفانه از سوی دشمنان هدایت می شود و ارتباطی با اهالی روستا ندارد و اهالی محترم چنار محمودی در حال حاضر پیگیر مسائل تشخیصی و درمانی هستند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا