ربات های چینی غذا به مشتریان تحویل می دهند

یک شرکت چینی ناوگانی از ربات های ارسال محموله را در پکن و شنژن آزمایش می کند. شرکت ارسال غذایMeituan-Dianping با ۱۰ هتل و ساختمان اداری در این آزمایش همکاری می کند که طی آن از ربات ها برای ارسال غذا به دانشجویان و کارمندان ارسال می شود. ربات ها طی این برنامه غذا را پشت در خوابگاه یا میز فرد تحویل می دهند.

ربات های مذکور برخلاف نمونه های دیگر، طوری طراحی شده اند تا آسانسورها و پله ها را جهت یابی کنند و سفارش مستقیم به در اتاق یا میز کاربر ببرند. 

البته در این آزمایش همچنان یک نیروی انسانی  غذا را به لابی ساختمان اداری یا پردیس دانشگاهی می برد. اما بقیه فعالیت ها توسط ربات انجام می شود.

 دلیل انتخاب دفاتر اداری و دانشگاه ها در این طرح آزمایشی آن است که نقشه این ساختمان ها ساده تر است و ربات راحت تر می تواند مسیر خود را بیابد.

Meituan-Dianping تخمین می زند تا ۲۰۲۵ میلادی تعداد محموله های ارسالی آن سه برابر شود و درهمین راستا باید ۳۰ تا ۳۵ هزار نیروی انسانی جدید برای فعالیت کنار ربات ها استخدام کند.

 از سوی دیگر در ژاپن نیز شرکت ها  به استفاده از ربات روی آورده اند و تخمین زده می شود تا ۲۰۴۰ بخشی از نیروی کار  این کشور را جبران کنند.

درهمین راستا شرکت ژاپنی ZMP  یک ربات تحویل غذا به نام CarriRo Deli ساخته که در مجتمع های آپارتمانی در حال آزمایش است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا