آیا ناسا ارز دیجیتالی خود را توسعه می‌دهد؟

وقتی می‌گوییم «کریپتو» منظور کریپتوگرافی است و نه کریپتوکارنسی (رمزارز). مگر آنکه شما در این افکار باشید که فناوری بلاک‌چین آینده را می‌سازد. در این صورت اوضاع کمی فرق خواهد کرد. یک برداشت نادرست اخیرا شایعه‌ای مبنی بر توسعه رمزارز توسط ناسا را بر سر زبان‌ها انداخته است.

به نقل از گیزمودو، بلومبرگ اخیرا براساس توتئیت خبرنگار به نام «ویلهام تورتون»، که در آن گفته بود: «ان.اس.ای در حال کار بر روی کریپتوی مقاوم به کوانتوم است.» این گونه برداشت کرده که این سازمان فضایی در حال توسعه ارز دیجیتال (کریپتوکارنسی) خود است.

آيا ناسا در حال توسعه ارز دیجیتالی خود است؟

اولا این خبر در خصوص آژانس امنیت ملی (NSA)، نهادی دولتی که بر روی رمزنگاری کار می‌کند، است و نه ناسا. شباهت نام اختصاری این سازمان با ناسا اولین سوءبرداشت بوده است. بر اساس این شایعه حتی نشریه فوربس، مقاله‌ای بلند بالا در خصوص توسعه رمزارز توسط سازمان فضایی این کشور نوشت.

البته فوربس پیش از آنکه این مقاله توسط دیگران کپی شود، آن را از پایگاه خود پاک کرد. اما اسکرین‌شات‌های کاربران نشان می‌دهد که این نشریه معتبر نیز در دام این برداشت نادرست افتاده بوده است. از همه این‌ها که بگذریم میرسیم به این که ناسا نه تنها یک ارز دیجیتالی توسعه نداده است، بلکه گزارش‌ها نشان می‌دهد چنین قصدی نیز احتمالا نخواهد داشت.

ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) برپایهٔ اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا