سخنرانی علمی معرفی سیستم های تاب آور لرزه ای

در این سخنرانی علمی دو سیستم تاب آور لرزه ای برای ساختمان های فلزی و پل های بتنی معرفی و نتایج مطالعات عددی و آزمایشگاهی در مقیاس مواد و سیستم سازه ای ارائه می شود. این سیستم ها قابلیت کنترل خرابی ها، تعمیر سریع با هزینه اندک را برای قاب های خمشی فلزی و سیستم های نوین سازه ای و پل های بتنی با قابلیت ساخت سریع برای مناطق زلزله خیز فراهم می کند.

خصوصیات قابل توجه سیستم های پیشنهاد شده عبارتند از کنترل یا کاهش خرابی های ناشی از زلزله به کمک قطعات ساخته شده از مصالح جدید با قابلیت تغییر شکل بالا بدون خرابی و یا فیوزهای سازه ای با جزئیات بندی متفاوت، قابلیت برگشت پذیری به شرایط اولیه به کمک سیستم پس تنیده مرکزی در پل ه، قابلیت جذب انرژی بالا به کمک اجزای قابل تعویض خارجی که امکان تعمیر سریع بعد از زلزله بدون اختلال در عملکرد سازه را فراهم می کند.

 بر اساس این گزارش، این رویداد علمی با سخنرانی دکتر محمدتقی نیکوکلام فارغ التحصیل دکترای سازه از دانشگاه Texas A&M آمریکا در تاریخ دوشنبه 15 مهرماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

شرکت در این سخنرانی علمی برای عموم محققان، دانشگاهیان، مهندسان، دانشجویان و علاقه مندان آزاد است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و احترام
    بنده دانشجوی دکترای عمران در زمینه زلزله هستم. موضوع تز بنده بررسی عملکرد نوعی میراگر اصطکاکی بر روی اتصال تیر به ستون پیشنهادی می باشد. مفهوم سیستم تاب آور لرزه ای در تز بنده جایگاه ویژه ای دارد. چگونه می توانم به مطالب عنوان شده در این سمینار دسترسی داشته باشم؟
    سپاس و روز خوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا