مشاغل خانگی 31 استان کشور توسعه می یابد

امروز ظهر در سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر عیسی منصوری ، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه تامین اجتماعی و مهناز امامدادی، دبیر ستاد توسعه مشاغل خانگی وزارت کار و دکتر بیجندی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی (ستفا) تفاهم نامه ای میان جهاد دانشگاهی و سازمان توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی امضا شد؛ بر اساس این طرح، پایدار سازی مشاغل خانگی برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در ۳۱ استان انجام می ‌شود.

هدف از اجرای این الگو تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی در اجرای این طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیر حضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و همچنین ایجاد زیرساخت ‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی است. طبق این تفاهم‌نامه، ساماندهی، بررسی و مدت اجرای این قرارداد از دهم مهر امسال به مدت یک سال بوده و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

به جهاد دانشگاهی اعتماد کنید

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم خطاب به مدیران گفت: ما همیشه به مدیران ارشد دولتی اظهار می کنیم شما به ما اعتماد کنیم تا ما اعتماد شما را با اجرا و پیاده سازی کار خوب پاسخ بدهیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون مدیران اجرایی حوزه های صنعت و  نفت به جهاد دانشگاهی اعتماد کرده اند. کل نظام و رهبری نیز توجه ویژه ای به جهاد دانشگاهی داشته اند و هم اکنون طرح های زیادی با همکاری این نهادها به مرحله عقد تفاهم و اجرا رسانده ایم. ما در جهاد دانشگاهی خود را متعهد کرده ایم تا این اعتماد را به شیوه خوب پاسخ بدهیم.

وی اظهارداشت: در حال حاضر موفقیت جهاد دانشگاهی براساس اعتمادی است که به ما شده است. امیدواریم الگوسازی خوبی در کشور نیز برای توسعه الگوی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی انجام شود.

ضرورت ایجاد نهادی به نام توسعه در کشور

دکتر عیسی منصوری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه تامین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: شناسایی ناکارآمدی ها یکی از پیش شرط های لازم توسعه اشتغال ملی است. هم اکنون در سه حوزه «اطلاعات»، «قابلیت ایجاد مهارت، دانش و تکنولوژی» و «دسترسی به بازار و منابع مالی» ناکارآمدی وجود دارد. تنها با ارایه وام، به توسعه دست پیدا نمی کنیم. اشتغالی که با وام شروع می شود، پایدار نیست؛ اکنون ارایه وام و افتتاح کارخانه مد نظر ماست اما میزان تولید و اشتغال را ملاک قرار نمی دهیم.

وی افزود: ما برای توسعه اشتغال نیازمند نهادی به نام توسعه هستیم. در حال حاضر نهادهایی در داخل کشور وجود دارد اما بر اساس این قاعده و مبنا شکل نگرفته اند. آنچه امروز از جهاد دانشگاهی انتظار داریم این است که نقش سازمان توسعه گری را ایفا کند.

گزارش: فرزانه صدقی

عکس: مهرداد میرزاپور

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا