رکورد طولانی‌ترین حضور یک زن در فضا شکسته می شود

"کریستینا کخ"(Christina Koch) یکی از فضانوردانی است که قطعا نامش در تاریخ ثبت خواهد شد.زیرا تاکنون کارهای منحصر به فردی در فضا انجام داده و قصد دارد رکورد طولانی‌ترین حضور یک فضانورد زن در فضا را به نام خود ثبت کند.

امروز دویستمین روزی است که وی در فضا حضور دارد و بنا بر برنامه‌ریزی‌های ناسا، قرار است کریستینا تا ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی در فضا و در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" باقی بماند و رکورد حضور یک فضانورد زن با یک پرواز به فضا را بشکند.

ماموریت وی به دانشمندان کمک خواهد کرد که درباره سازگاری انسان با ماموریت‌های طولانی‌تر در فضا بیشتر آشنا شوند.

علاوه بر آن، کار ارزشمند "کریستینا کخ"به اعزام انسان به کره ماه و مریخ هم کمک خواهد کرد تا آماده‌سازی برای این ماموریت‌ها به راحتی انجام شود.

تاکنون تصاویر متعددی از کارهای تحقیقاتی "کریستینا کخ" که هم‌اکنون برای انجام ماموریت "اکسپدیشن ۶۰"(Expedition 60) ، در فضا به سر می‌برد، منتشر شده است.

به عنوان مثال کخ تاکنون با ابزار "تولید زیستی" کار کرده که قرار است با استفاده از این ابزار امکان چاپ زیستی بافت‌های شبیه به اندام‌ها آزمایش شود تا قابلیت زندگی اندام‌های ساخته شده انسان در فضا به اثبات برسد.

در تصویری دیگر وی روی ابزار تحقیقاتی مشاهده پنجره‌ای (WORF) نشسته بود. ابزاری که می‌تواند ابزارهای سنجش از راه دور زمین را در خود جای دهد و بهترین مکان برای گرفتن عکس از کره خاکی است.

از دیگر آزمایشات این فضانورد ۴۱ ساله آمریکایی می‌توان به  آزمایش توانایی حرکت دستیار رباتیک "استروبی"(Astrobee) اشاره کرد.

وی در طول این ۲۰۰ روز به انجام پیاده‌روی فضایی هم کمک کرده است و همچنین لحظات خوب و خاطره انگیزی را با دیگر همکاران خود در فضا ثبت کرده است.

با نگاهی به پیشینه علمی و کاری وی می‌توان دریافت که کریستینا کخ در جکسونویل، کارولینای شمالی به دنیا آمده است، مدرک کارشناسی ارشد برق و فیزیک و مدرک کارشناسی ارشد برق از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی را دارد. به عنوان مهندس برق با تمرکز بر طراحی ابزارهای فضایی در مرکز فضایی گدارد ناسا در گرینبلت، مریلند و آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در لورل، کار می‌کرد. او همچنین به عنوان پژوهشگر در چند برنامه تحقیقاتی در قطب جنوب فعالیت داشته است. کریستینا کخ در سال ۲۰۱۳ توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا