ماه آگاهی بخشی از سرطان پستان

  • آغاز ماه آگاهی بخشی از سرطان پستان

ماه اکتبر ماه آگاهی از سرطان پستان است .ماهی برای افزایش اگاهی و تشخیص زودرس،درمان و همچنین حمایت و گسترش امکانات مراقبت تسکینی برای بیماران درگیر با سرطان پستان است.

  • شروع به کار تلویزیون در ایران

با راه‏ اندازی و بهره ‏برداری از نخستین فرستنده تلویزیونی ایران در یازدهم مهرماه 1337 ، تلویزیون ایران، پخش برنامه ‏های خود را آغاز كرد. تلویزیون ایران در ابتدا به صورت یك بخش كاملاً خصوصی اداره می‏شد كه ابتدا در هر روز چهار ساعت برنامه پخش می‏كرد. این تلویزیون برای گسترش مناطق تحت پوشش خود، در سال 1340 فرستنده دیگری در آبادان و یك فرستنده تقویتی در اهواز تأسیس كرد.

در اواخر سال 1342، تلویزیون ایران از ساختار یك شركت خصوصی به شركت سهامی تلویزیون ایران تغییر شكل داد تا این كه تلویزیون ملی ایران با امكانات یك استودیو، سه دوربین و دو دستگاه ضبط مغناطیسی در آبان ماه 1345ش، به صورت تلویزیون دولتی و به طور آزمایشی آغاز به كار كرد. در نهایت، سازمان تلویزیون ملی ایران در 29 اسفند 1345 رسماً افتتاح شد و كار خود را وسعت بخشید.

  • پرتاب نخستین موشك ساخت انسان به فضا

ورنر فون براون، یكی از كارشناسان موشك‏‌های فضایى آلمان بود كه در ابتدا درباره ساختن وسیله‏ای برای دستیابی به فضا و به ویژه ماه تحقیق می‏‌كرد. با آغاز جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان او را به خدمت گرفت و امكانات لازم برای ساخت موشك را در اختیار او قرار داد.

پس از آن تصمیم گرفته شد اراضی مناسب برای آزمایش‌‏های نخستین موشك ارتش آلمان مهیا گردد تا این‏كه یك جزیره دور افتاده در دریای بالتیك انتخاب شد. این جزیره مدتی بعد، در سال 1935، به صورت نخستین پایگاه موشكی آلمان درآمد و هفت سال بعد تبدیل به مكانی شد كه 15 هزار دانشمند آلمانی، روز و شب در آنجا ساخت و تكمیل موشك را دنبال می‏‌كردند. در نهایت در تاریخ سوم اكتبر 1942، موشكی به طول 14 متر، مركب از 50 هزار قطعه دقیق و محاسبه شده به وزن تقریبی سیزده تن، با سرعت فوق صوتِ دو هزار متر در ثانیه، در میان شعله‏های جهنمی آتش و با صدایى مهیب، آسمان را شكافت.

نقطه اوج این موشك، 90 كیلومتر بود و فاصله 180 كیلومتر را تا فراز دریای بالتیك با موفقیت پیمود و سپس به زمین سقوط كرد. این موشك كه از همان تاریخ تحت عنوان A- 04 معروف شد، محصول كار فون براون بود. ولی آزمایش موفق این موشک، سرآغاز استفاده ضد بشری از این موشك و موشك‏‌های بعدی گردید و انسان‏های بی‏شماری را به خاك و خون كشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا